Gründerne bak To Ghost, Frøya Hetzel og Kristine Bakk. (Foto: Foodora)

Foodora tilrettelegger for Norges første digitale mathall

Mens koronakrisen herjet i mai 2020 lanserte gründerne bak To Ghost, Frøya Hetzel og Kristine Bakk, Norges første digitale mathall på foodoraplattformen. Målet var å ta i bruk ubrukte ressurser, og å skape næringsrik mat spesialtilpasset for levering.

Hos Digital Food Court finnes nå seks virtuelle konsepter, og kunder i nærheten av deres to lokasjoner på Skøyen og Barcode i Oslo kan blant annet bestille thaimat, meksikansk, burgere og poké bowls.

– For de fleste restauranter er levering av mat en tilleggstjeneste; hos oss er det fokuset. Med hjelp av noen av Norges fremste kokker har vi funnet oppskrifter som er skreddersydd for å holde kvaliteten gjennom levering. Vi benytter oss av lokasjoner som gjør det enkelt for foodorasyklistene å hente maten, og dermed kan vi sørge for at produktene våre når kunden raskest mulig, sier daglig leder i To Ghost, Frøya Hetzel.

Næringsrik og bærekraftig «feelgood»-mat

Gründerne sikter mot å skape matglede ved å tilby næringsrik og bærekraftig «feelgood»-mat i hele Norge. Åpningen av en ny lokasjon i Oslo er rett rundt hjørnet, og Hetzel og Bakk leker allerede med tanken om å utvide til flere byer.

– En av de interessante faktorene med å ha en digital mathall er at vi kan snu oss rundt over natten. Vi kan ta i bruk dataen vi får fra foodora til å forstå kundenes matvaner, og raskt optimalisere rettene våre deretter. Det er spennende å se variasjonen av mattrender i ulike nabolag, og å komme opp med sunnere alternativer skapt for å møte deres behov, avslutter Hetzel.

«Ghost kitchens»

«Ghost kitchens» er et voksende konsept i Norden, og flere virtuelle restauranter er allerede å finne på foodoraplatformen.

– Målet vårt er å tenke nytt og skape verdi for samfunnet ved å levere mat på en bærekraftig måte. Kreative partnerskap som benytter seg av tekniske løsninger framskynder innovasjonsarbeidet, og vi er glade for å kunne tilrettelegge for et konsept som bidrar til optimalisert bruk av ressurser, sier Carl Randers hos foodora Norge.

Foodora

Foodora er datterselskap av Delivery Hero, et av verdens ledende online matleveringsselskaper, med hovedkontor i Berlin.

Foodora ble etablert i Norge i 2015 og har de siste årene vokst eksponentielt, og leverer i dag mat fra over 1400 restauranter i Oslo, Bergen, Stavanger, Sandnes, Kristiansand, Trondheim, Lillestrøm, Drammen, Fredrikstad, Sarpsborg, Porsgrunn, Skien og Tromsø.

I 2018 lanserte plattformen til et utvidet område rundt storbyene, der restaurantene selv står for leveransen, og i 2020 introduserte foodora levering fra butikker på plattformen for rask levering og ble med det Norges første aktør innen Q-handel.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS