Ny sponsor for Norges Roforbund

Urtehaven AS blir ny hovedsponsor for Norges Roforbund.

Publisert

Avtalen gjelder for fire år, og innebærer at norske eliteroere blir sentrale i lanseringen av en ny serie med Kvarg-produkter fra Urtehaven.

Søkelys på sunt kosthold og fysisk aktivitet

– Roing stiller store krav til styrke og utholdenhet. Derfor er restitusjon med nok hvile og et riktig sammensatt kosthold viktig. Norske roere bruker derfor Urtehaven Kvarg som en viktig del av det daglige kosthold. Vi håper samtidig at dette samarbeidet kan bidra til å sette søkelyset på viktigheten av et sunt kosthold og fysisk aktivitet, sier administrerende direktør hos i Urtehaven AS, Sigbjørn Stedje, i en pressemelding.

Allerede en del av roernes kosthold

Roing er den idretten som har vunnet flest sommerolympiske medaljer for Norge siden 1972.

– Norsk roing har som ambisjon å til enhver tid ha flere lag i verdenstoppen og ta medalje i alle mesterskap. Avtalen som er inngått med Urtehaven er viktig for ossm fordi for den bidrar til at våre utøvere kan trene og prestere på høyeste nivå. Kvarg fra Urtehaven med sitt unike næringsinnhold har allerede blitt en viktig del av kostholdet til våre fremste utøvere, sier generalsekretær i Norges Roforbund, Tine Bjonge.

Samarbeidet mellom Urtehaven og Norges Roforbund gjelder profilering på klær og utstyr, lansering av Urtehaven Kvarg på regattaer og andre arrangement samt samarbeid med lokale roklubber.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Kvarg

Kvarg er et produkt som lages av kumelk, som syrnes med melkesyrebakterier. Når melken koaguleres skilles den flytende delen (mysen) fra ostemassen (kvargen). Deretter siles massen. Kvarg har høye verdier av proteiner, kalsium og fosfat. For å lage én liter kvarg går det med fire liter melk. Dette og det lave fettinnholdet gjør kvarg til det perfekte mellommåltid.

Urtehaven AS

Urtehaven er et selskap som helt siden etableringen i 1995 har fokusert på å utvikle nye og innovative måltidsløsninger.

Produktene er tilpasset «folk i farta».

I 2016 ble selskapet overtatt av Lillehammer Ysteri AS, og samlet omsetning for begge selskapene utgjorde om lag 95 millioner kroner.

Les mer på Urtehaven.no

 

Powered by Labrador CMS