ClubCarlsonlogo

Rezidor og Carlson lanserer lojalitetsprogram

31. mars 2011 er det offisiell oppstart for The Rezidor Hotel Group og Carlsons nye lojalitetsprogram; Club CarlsonSM. Medlemmer kan samle poeng ved opphold på over 1000 hoteller over hele verden: Radisson, Country Inns & Suites, Park Inn og Park Plaza.

Publisert

Medlemmer av Club Carlson, tidligere goldpoints plusSM, vil nyte godt av et utvalg av innløsningsmuligheter, inkludert Rezidors og Carlsons globale resorter.

I 2010 annonserte Rezidor og Carlson en plan for å doble størrelsen på sine lojalitetsprogram til 10 millioner innen 2013. Medlemsmassen økte med 24 prosent til 6,3 millioner medlemmer sist år.

– Vi har nå designet Club Carlsons lojalitetsprogram for ytterligere vekst og resultat, sier Rezidors konsernsjef Kurt Ritter.

Programmet

Programmets viktigste fordeler kan oppsummeres som følger:

Innløsning: Medlemmer kan løse inn poeng på 1071 hoteller over hele verden, inkludert 42 resorter i Europa, Midt-Østen, Karibia, Sør-Amerika og stillehavslandene.

Medlemsprivilegier og fordeler: Den nye medlemsnivået Club Carlson Concierge gir medlemmene gratis oppgradering av rom med frokost, tidlig check-in og sen check-out og 75 prosent bonuspoeng på opphold. I løpet av året kommer en spesiell Concierge Service for teater og sportsarrangementer, samt bordbestilling på topprangerte restauranter over hele verden.

Ingen dager eller perioder er stengt for programmet: Gratis Internett er tilgjengelig på Radisson-hoteller over hele verden og på alle hoteller under Carlsons varemerke i Nord-Amerika. Overføring av poeng, ”Rollover nights”, gir elitekunder mulighet til å overføre ekstra netter for å kvalifisere seg til høyere status neste år.

Opptjening: Club Carlson er et av de mest lønnsomme lojalitetsprogrammene i bransjen, og vil raskt gi medlemmene mulighet til et gratis opphold. For eksempel vil et medlem som er fem netter på Radisson Hotel Los Angeles Westside tjene nok poeng til en natt på Park Inn Praha.

Club Carlson App: For å utvide og optimalisere kontakten med mobilkunder lanserer Rezidor og Carlson Club Carlson som en ny iPhone og Android mobilapplikasjon fra 31. mars 2011. Appen vil ha ekspressbooking for alle hoteller, skreddersydde valgmuligheter, GPS kart og mulighet for å opptjene poeng. Appen er også knyttet til “Explore Destinations,” med over 4,4 millioner attraksjoner fra lokale restauranter til populære severdigheter.

Fordeler for små og mellomstore bedrifter: En ny del av lojalitetsprogrammet er designet spesielt med tanke på eiere av små virksomheter. Både virksomheten og den reisende kan tjene poeng på overnattinger. Bedriftseiere kan benytte opptjente poeng til å redusere reisekostnader eller som belønning til medarbeidere.

Fordeler for hoteller: Samtidig som Club Carlson gir betydelig verdi for forbrukere, gir det nye programmet også økt økonomisk verdi for hotellene på et helhetlig kostnytte grunnlag.

Club Carlson-programmet har et lanseringsbudsjett på 10 millioner dollar. For fullstendig informasjon se clubcarlson.com. Den nye nettsiden for lojalitetsprogrammet åpner 31. mars 2011.

Pressemelding

"
Powered by Labrador CMS