Interbrands Canepa

Interbrands ny importør for Vina Canepa

I en periode på 90-tallet var Vina Canepa en av Norges mest solgte viner. Nå skal Interbrands Norge gjenerobre tapte markedsandeler for den chilenske vinen.

Publisert

De fleste nordmenn som liker å nyte et glass vin, kjenner Vina Canepa. Merket var blant de største på Vinmonopolet for et tiår siden. I fjor inngikk Canepa en strategisk allianse med Concha y Toro, og har benyttet året til å oppgradere kvaliteten og rendyrke profilen. Canepa har nå gått tilbake til røttene, det italienske opphavet, og har med stort hell eksperimentert med italienske druetyper.

Øker med 25 prosent

Som ledd i oppgraderingsprosessen har Canepa også valgt ny importør i det norske marked. Fra 1. september er det Interbrands Norge AS som skal erobre nye markedsandeler.

Og daglig leder Øyvind Berg hos Interbrands Norge AS er naturlig nok meget tilfreds.

- Vi er stolte over tilliten, og vi gleder oss til å ta fatt på oppgaven. Vina Canepa har et volum på 15.000 liter i måneden, så det er klart at dette gir oss et virkelig løft, sier han og legger til at Vina Canepa i porteføljen innebærer en omsetningsøkning på 25 prosent.

- Dette ble også bekreftet av faktisk salg de første 14 dagene etter

overtakelsen. Vi mener potensialet er høyt, og det bærer ambisjonsnivået vårt for de neste årene preg av, forteller han.

Flere på vei

Vina Canepa har et produktmangfold i flere kvalitetssegmenter og prisklasser. Den enkleste varianten er Estate som både selges i Bag-in-Box og på flaske i de fleste Vinmonopolbutikker.

I løpet av neste år vil norske forbrukere få muligheten til å stifte bekjentskap med nye og mer premium kvaliteter som Novissimo, Reserva og Finisimo.

Interbrands Norge AS...

* er lokalisert i Karenslyst allé i nærheten av Frognerstranda i Oslo.

* er en privateid importør på det norske marked.

* står særlig sterkt innen kategorien brunt brennevin, som cognac og whisky.

* et er en del av det interskandinaviske samarbeidet Interbrands Nordic, som er et nordisk samarbeid om internasjonale merkevarer.

Pressemelding

Powered by Labrador CMS