Halvors Tradisjonsfisk

Halvors Tradisjonsfisk finalist i prestisjetung konkurranse

Halvors Tørrfiskfilet og Halvors Klippfisk er i finalen i den prestisjetunge konkurransen, Seafood Prix d’Elite, som skal kåre årets nyeste og mest innovative sjømatprodukter den 24. april under European Seafood Exposition (ESE) i Brussel. Konkurransen er en av de viktigste arenaer i verden for å lansere nye sjømatprodukter og for å oppnå anerkjennelse verden over.

Publisert

Halvors Tradisjonsfisks produkter er blant 37 produkter i finalen og firmaet er en av 41 sjømatbedrifter som deltar på den norske felles paviljongen arrangert av Innovasjon Norge.

Halvors Tradisjonsfisk (Halvors) ble etablert i 2000 og er lokalisert på Skattøra i Tromsø. Firmaet har spesialisert seg på å vanne ut klippfisk og tørrfisk hvor kvalitet på produkt og design har stått i fokus. Selskapet har fokus på presentasjon og design, og har vunnet flere nasjonale og internasjonale designpriser for sitt produkt.

Ambassadør

Halvors Tradisjonsfisk ønsker med sine produkter å gi kundene en særegen og tradisjonsrik matopplevelse, og bedriften har et sterkt fokus på kvalitet og matvaresikkerhet gjennom godt faglig håndverk i alle ledd. Halvors foredler dette genuine råstoffet etter historiske foredlingsmetoder, og gjør det tilgjengelig for et moderne kjøkken.

Gjennom en kombinasjon av kvalitetsfokus, kunnskap om foredling og god design, ønsker selskapet å etablere seg som et kjent merkenavn innen bearbeiding av norsk sjømat, og som en ambassadør for nordnorsk sjømatkultur.

Vil satse på Europa

Å delta i Brussel er en mulighet for Halvors Tradisjonsfisk å kunne presentere sine produkter for et internasjonalt sjømatmarked, og kanskje etablere kontakter som kan utløse salg til et europeisk marked i framtiden.

– I tillegg vil en slik deltagelse kunne gi Halvors verdifull erfaring og inspirasjon til forbedring av produktene og produktutvikling, sier Dag Ronald Fredheim, seniorrådgiver i Innovasjon Norge, Tromsø.

Han understreker at Innovasjon Norges bidrag har vært uvurderlig for et lite firma som hans. Først og fremst var etablererstipend i 2000-2001 en avgjørende faktor, mener Halvor Hansen. Innovasjon Norge har også gitt Halvors Tradisjonsfisk støtte til blant annet produktutvikling og emballasjedesign.

– Jeg er glad for at Innovasjon Norge har gitt meg muligheten til å delta i Brussel. Uten Innovasjon Norge, ingen Brussel, sier Halvor Hansen i Halvors Tradisjonsfisk.

Pressemelding

Vil du holde deg oppdatert i horecabransjen?

Bestill et abonnement på magasinet Horeca i dag

Åtte ganger i året byr vi på masse nyttig og interessant fagstoff for deg som arbeider på alle nivåer i horecabransjen. I sin 43. årgang er Horeca den beste kanalen til bransjen gjennom magasinets systematiske og grundige dekning av hovedmålgruppene:

• hoteller, kurs-/konferanse- og andre overnattingsbedrifter

• restauranter

• barer og puber

• utesteder

• kafeer

• contract catering

• kantiner

• institusjoner

Bestill abonnement på magasinet Horeca her

Hold deg også oppdatert med vårt gratis nyhetsbrev, som blir sendt ut 1-2 ganger hver eneste uke.

Meld deg på gratis nyhetsbrev her

"
Powered by Labrador CMS