
Classic Norway Hotels til internasjonal hotellallianse
Classic Norway Hotels sikter internasjonalt, og har blitt en del av Global Alliance of Private Hotels.
Alliansen (GAPH) er etablert i mer enn 80 land, består av rundt 800 hoteller, og har mer enn 10 millioner kunder.
– Vi tilgjengeliggjør noe av det vakreste Norge kan by på til et bredt internasjonalt publikum, sier eier og styreleder i Classic Norway Hotels, Erik Berg.
Morgendagens kunder

Hotellbransjen begynner sakte, men sikkert å posisjonere seg til en tid etter korona, og Classic Norway Hotels tar nå grep i konkurransen om morgendagens kunder. Tall fra før pandemien viser at hotellkjeden solgte mer enn to av tre gjestedøgn til norske gjester.
– Dette viser at vi har et enormt potensial mot det internasjonale markedet. og vi har derfor blitt en del av Global Alliance of Private Hotels, sier Erik Berg.
Posisjonering

Medlemskapet i GAPH gir Classic Norway Hotels en stor fordel når det kommer til eksponering for det globale markedet.
– 2020 var utvilsomt tidenes år for å feriere i eget land, og dette gjorde at mange virkelig fikk øyene opp for hva Norge har å tilby som turistnasjon. Opplevelsen vil påvirke nordmenns ferievalg i mange år fremover, men vi er helt avhengige av å kunne ønske våre utenlandske gjester tilbake i fremtiden. sier administrerende direktør i Classic Norway Hotels, Stephen Meinich-Bache.
Hotellkjededirektøren ser likheter mellom utviklingen i år og hvordan fjoråret endte. Da var det nærmest ikke et ledig rom å oppdrive på hotellkjedens 19 hoteller i de tre sommermånedene.
– Det å bli en del av GAPH handler først og fremst posisjonering i et post-korona-marked. Norge hadde en god utvikling som turistdestinasjon på 2010-tallet, og vi forventer at den trenden vil forsterke seg ytterligere når pandemien er et tilbakelagt kapitel, sier Meinich-Bache.
Søker autentiske opplevelser

Classic Norway Hotels ble grunnlagt i 2003 og teller i dag 19 hoteller; fra Lofoten i nord til Fevik i sør. Hoveddelen av hotellene er på Nordvest-landet og felles for hotellene er at de jevnt over holder svært høy kvalitet og at samspillet med naturen gir gjestene spektakulære opplevelser.
– Norge har ikke Berlins natteliv, Romas arkitekturskatter eller Londons shoppingmuligheter, men vi har en villskap og vakkerhet i naturen som kan konkurrere med hvilken nasjon som helst. På flere av våre hoteller er det jo faktisk sånn at det eneste som er bedre enn å besøke dem i godt vær, er å besøke det i dårlig vær, sier Erik Berg.
Pressemelding