Lisa Farrar skal lede det nye selskapet i Nordic Choice Hotels.
Lisa Farrar skal lede det nye selskapet i Nordic Choice Hotels.

Nordic Choice Hotels med digital storsatsning

Nordic Choice Hotels satser stort digitalt, og etablerer fra 1. januar et nytt selskap med søkelys på digital distribusjon og teknologisk innovasjon.

Publisert

For å sikre konsernets posisjon i en reiselivsbransje som stadig blir mer web- og teknologitung, etablerer Nordic Choice Hotels et eget selskap med fullt fokus på digital distribusjon og teknologisk innovasjon. Friske ressurser hentes inn for å lede det nye selskapet, og Lisa Farrar er nyansatt leder i det nye selskapet.

Utvikle morgendagens tjenester

– Nordic Choice Hotels skal levere verdens beste gjestereise, og i dag handler dette vel så mye om den den digitale som den fysiske reisen. Derfor etablerer vi et eget selskap som vil ha fullt søkelys på utvikling av morgendagens tjenester. Dette vil komme gjestene våre til gode ved at de får en stressfri, sømløs og personlig tilpasset gjestereise med et kraftig styrket servicetilbud, sier Bjørn Arild Wisth, viseadministrerende direktør i Nordic Choice Hotels, i en pressemelding.

Tett samarbeid mellom spesialister og smart bruk av gjestedata er verktøyene som skal benyttes for å øke gjestens tilfredshet med hotellopplevelsen.

Til å lede det nye selskapet har Nordic Choice Hotels hentet inn Lisa Farrar, tidligere nordisk direktør for Expedia-eide ebookers.

Farrar satt bak roret da ebookers på et tidlig tidspunkt lanserte sin markedsledende mobilsatsning.

I gang 1. januar

– Jeg gleder meg enormt til å møte alle mine medarbeidere og til å ta fatt på oppgaven med å lede Nordic Choice Hotels sitt nye selskap. Det er friskt at en stor nordisk aktør som i utgangspunktet jobber med fysiske produkter tør å satse skikkelig på teknologi. Dette setter en helt ny standard for hvordan man kan og burde jobbe for å henge med i en ny, digital verden, sier Lisa Farrar, nyansatt leder i Nordic Choice Hotels nye selskap.

1. januar 2016 opprettes det nye selskapet, og dermed starter et nytt kapittel i Nordic Choice Hotels sin historie. Samtidig vil det opprettes et eget serviceselskap som yter tjenester til hotellene.

Bred kompetanse

– Vi har stor tro på Farrar, som kanskje har Nordens bredeste kompetanse innenfor digital distribusjon. Den nye selskapsstrukturen med egne, adskilte selskaper for drift, delte tjenester og digital utvikling gjør at de som leder og jobber i de ulike selskapene kan ha fullt søkelys på det de kan aller best. Med et felles moderselskap, Nordic Choice Hotels, jobber vi alle allikevel mot et felles mål: å skape de beste gjesteopplevelsene, sier Wisth.

De nye selskapene vil tjene hotellene i Quality Hotels, Clarion Hotels, Clarion Collection Hotels og Comfort Hotels, samt de frittstående hotellene i Nordic Hotels & Resorts.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt) - See more at: http://horecanytt.no/bruker-hurtigruten-%C3%A5-rekruttere-studenter#sthash.PJzMImTv.dpuf

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt) - See more at: http://horecanytt.no/bruker-hurtigruten-%C3%A5-rekruttere-studenter#sthash.PJzMImTv.dpuf

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Powered by Labrador CMS