Må skille seg ut

I et marked der hotellene gjennom år har blitt mer og mer like, er det om å gjøre å skille seg litt ut i den store massen. Gjestene ønsker annerledes opplevelser når de er på reisefot.

Publisert

Lederartikkelen er hentet fra Horeca 1/2013 - Skriv inn kommentarer nederst på siden.

Slik sett er det kanskje ikke så overraskende at det var nettopp Dalen Hotel som nylig ble kåret til Norges beste hotell av Tripadvisors lesere (Tripadvisor Travelers Choice Awards). Og at det var historiske hoteller som kapret de tre øverste plassene på den samme listen.

Ullensvang Hotell og Lysebu havnet på de neste plassene, mens fjorårsvinner Rica Park Hotel Stavanger er nummer fire på listen.

Dalen i Telemark skiller seg definitivt ut. Det gamle ærverdige hotellet byr på tradisjoner og spøkelseshistorier i en atmosfære som absolutt ikke er moderne. Moderne er derimot The Thief, Oslos nyeste tilskudd på hotellhimmelen. Så moderne og så annerledes at du ikke finner maken her til lands.

Det nye hotellet har fått enorm mediedekning, både innenlands og utenlands, fordi Stordalen & Co byr på noe annerledes på Tjuvholmen. Du kan lese mer om The Thief på sidene 26 til 31 i dette nummeret.

I dette nummeret kan du også lese om Bar Bierget på Rica Holberg Hotel i Oslo. Etter at mat- og drikkeansvarlig Tommy Bratseth ble ansatt for to år siden, har han revolusjonert baren, og den fremstår absolutt ikke lenger som noen ordinær hotellbar.

Den har derimot blitt en liten oase for ølelskende i Oslo – etter at baren nå tilbyr om lag 30 forskjellige sorter øl. Satsingen førte til en tredobling av omsetningen i løpet av det første året.

– Dette er en måte å skille oss ut fra konkurrentene på. Vi vet jo også at øl og mikrobryggerier er «in» i tiden, og konseptet fungerer bra hos oss, sier hotelldirektør Kristian Fredrik Mehus. Les mer om Bar Bierget på sidene 16 til 18 i dette nummeret.

Vi tror at det å skille seg markant ut blir en vesentlig viktigere faktor for å lykkes i fremtiden. For å trekke nye kunder, heve belegget og bli lagt merke til, er det viktig å tilby noe ikke alle andre har.

Morten HoltRedaktør

Powered by Labrador CMS