GangstadAstridAasenProdukter
GangstadAstridAasenProdukter

Til ost: Ut med druer og paprika

Druer, paprika og stilkselleri er ut. Nå er det spesielle typer marmelader eller gele som skal følge osten og kjeksen. – Og gjerne nøtter og en fruktig portvin eller hvitvin fremfor rødvin, sier Astrid Aasen på Gangstad Gårdsysteri.

Publisert

Astrid Aasen. (Foto: Morten Holt)

Hun legger til: – Rødvin er ikke alltid like egnet til ost!

– Det passer ikke spesielt bra til for eksempel blåmuggost. Samtidig kan rødvin og druer være en dårlig kombinasjon, mener hun.

Søte marmelader i stedet

Produkter fra Gangstad Gårdsysteri. (Foto: Morten Holt)

Hun serverer i stedet smaksprøver på de mange gode ostetypene – sammen med for eksempel gårdens egen appelsinmarmelade med Cointreu-likør eller fikenmarmelade med portvin!

Astrid Aasen serverer smaksprøver i gårdsutsalget på Gangstad Gårdsysteri. (Foto: Morten Holt)

Med de rette kombinasjonene får du fram helt fantastiske smaker. Vi satser mye på utdeling av gratis smaksprøver i butikken her på gården. Da får kundene kjenne på de forskjellige mulighetene som finnes. Det er god markedsføring, og øker utvilsomt salget i butikken, sier Astrid Aasen.

Prisbelønte Edel Blå. (Foto: Gangstad Gårdsysteri)

Åtte ostetyper

Totalt lages det nå åtte forskjellige ostetyper på gården. Prisbelønte Edel blå er nevnt. I tillegg lages det Gangstad Spesial (hvitskimmelost), Karveost (samme som Spesial, men tilsatt karve), Camembert, Krydderost, Gangstad Blå (mild blåskimmelost), Dipost og Salatost (den norske utgaven av den greske salatosten..)

– Vi var de første i Norge som laget salatost. Diposten er også forholdsvis ny, og er salatost, men alt er most, sier hun.

Alle produktene selges forskjellige størrelser, og alle er i størrelser som også er tilpasset horecamarkedet.

Du kan lese mer om produktene på Ysteri.no.

Les mer om Gangstad Gård i Horeca nummer 7 2012

Vil du holde deg oppdatert i horecabransjen?

Bestill et abonnement på magasinet Horeca i dag

"

Åtte ganger i året byr vi på masse nyttig og interessant fagstoff for deg som arbeider på alle nivåer i horecabransjen. I sin 43. årgang er Horeca den beste kanalen til bransjen gjennom magasinets systematiske og grundige dekning av hovedmålgruppene:

• hoteller, kurs-/konferanse- og andre overnattingsbedrifter

• restauranter

• barer og puber

• utesteder

• kafeer

• contract catering

• kantiner

• institusjoner

Bestill abonnement på magasinet Horeca her

Hold deg også oppdatert med vårt gratis nyhetsbrev, som blir sendt ut 1-2 ganger hver eneste uke.

Meld deg på gratis nyhetsbrev her

"
Powered by Labrador CMS