Salma Sverige

Salma ble kåret til Årets Produkt i Sverige

Under den årlige «Dagligvarugalan» fikk Salma den gjeve prisen Årets Produkt. Og juryen sparte ikke på superlativene da de begrunnet prisen.

Publisert

Det svenske Salma-teamet stilte i dress og kjoler med Salma-inspirerte farger og champagnekorkene spratt da resultatet av kåringen ble kunngjort fra scenen.

"Årets Produkt er en innovasjon som gir økt valgfrihet, ferskere varer, raskere måltider og bedre lønnsomhet. Årets Produkt er i forkant for den økte interessen og bevisstheten for mat i Sverige. Årets Produkt har mange fordeler, men fremfor alt smaker den kjempegodt".

Det sa juryen da de sendte Salma til topps under den store matgallaen i Stockholm torsdag kveld. Salma har siden lanseringen i Sverige i 2009 vist vei både for dagligvarebutikkene og kunder som virkelig har fått smaken på laksen fra Bremnes.

Gjør det bra i Sverige

Det svenske Salma-teamet stilte i dress og kjoler med Salma-inspirerte farger og champagnekorkene spratt da resultatet av kåringen ble kunngjort fra scenen.

– Vi tar dette som en klar beskjed både fra kresne kunder og ikke minst dagligvarebransjen om at de setter pris på Salmas ferskhet, smak og konsistens, sier markedsdirektør for Salma Sverige, Johan Gref som sammen med sine svenske Salma-kolleger mottok prisen i Stockholm.

Salma er i god vekst og Sverige står for ca. 10 prosent av totalt salg. Salma er først ute i Sverige med fersk og ferdigfiletert laks og folk stoler på kvaliteten.

Svenskene setter pris på Salma

– Kundene liker at Salma er enkel å håndtere og at de vet eksakt når fisken ble tatt opp av havet, sier Gref.

Svenskene setter også pris på at Salma oppgir både slakte- og holdbarhetsdato på fisken. Det er et stort pluss og helt unikt i svensk sammenheng, fordi det ikke er krav om slik merking i Sverige. Dermed kan svenske forbrukere trygt spise Salma rå gjennom hele holdbarhetstiden som er 10 dager.

Inspirasjon

– Å vinne Årets Produkt i Sverige er en stor inspirasjon for hele Salma-organisasjonen, både i Norge og i Sverige og Frankrike som er våre hovedmarkeder i Europa, sier administrerende direktør Trym Eidem Gundersen i Salma.

Kriteriene for Årets Produkt er at varen skal ha utmerket seg innen salg, utvikling eller forbedringer som gir fordeler for butikkene og som er nyttig for forbrukerne. Juryen har også vurdert Salmas salgsutvikling, innovasjon og utvikling av sortiment eller metoder som er forbrukervennlige og tilfører verdi. Produktet skal også gi merverdi til butikken.

Pressemelding

Powered by Labrador CMS