Alma Norge overtar nytt agentur

Alma Norge har fått agenturet for den danske merkevaren Soy4you.

Publisert

Vegetarisk og vegansk mat er i vinden som aldri før og stadig flere velger å spise mindre kjøtt. For å møte denne økte etterspørselen har Alma Norge AS valgt å utvide porteføljen og er nå norsk importør av den danske merkevaren Soy4you.

– Produkter for fremtiden

Brand Manager hos Alma Norge, Stine Alstad Quille.

«Soy4you er både sunne og bærekraftige produkter. De er 100 % naturlige og inneholder 65 % protein, 20 % kostfiber og maksimalt 1 % fett. Sammenlignet med kjøtt. har soyaen en rekke fordeler, for eksempel kan det produseres 30-50 ganger mer protein på samme dyrkingsareal, det benyttes 20 ganger mindre vann og det gir 10 ganger mindre CO2-utslipp», heter det i en pressemelding.

– Soy4you er produkter for fremtiden. Produktene er rene, miljøvennlige, nøkkelhullsmerkede, veganske og enkle å bruke. Og i tillegg smaker de selvsagt godt! Vi vet godt at forbrukerne i dag ikke er villige til å ofre den gode smaken, så det er viktig for oss å komme med produkter som også tilfredsstiller ganen. Soy4you er enkelt, sunt og godt – og gir god samvittighet, sier Brand Manager hos Alma Norge, Stine Alstad Quille.

Produktene

Soy4you har tre ulike produkter på markedet:

Granulert soya lys: Inneholder 100 % soyabønner. Brukes som alternativ til lyst kjøtt, for eksempel i kjøttboller og kjøttkaker.

Granulert soya mørk: Samme som soya lys, men er tilsatt karamell for å få den brune fargen. Brukes som alternativ til kjøttdeig, for eksempel i pastasaus, lasagne og taco.

Soyabiter: Inneholder 100 % soyabønner. Er formet til små biter og brukes som alternativ til lyst kjøtt og kylling, for eksempel i wokretter og salater.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Powered by Labrador CMS