Norske Taptails blir nå agentur under Anora. (Foto: Taptails)

Cocktailsuksessen Taptails inngår samarbeid med Anora

Ferdigblandede drinker er en økende trend over hele verden. Norske Taptails har gjort stor suksess med cocktails på fat, og blir nå agentur under Anora.

Ferdigblandede drinker er en økende trend over hele verden. (Foto: Taptails)

Med ingredienser utelukkende laget fra bunnen av, mener daglig leder Andreas Gullbrandsson at Taptails har potensial til å bli et av Norges store eksporteventyr på den internasjonale mat- og drikkescenen.

Les også: Drinker på fat (oktober 2022)

Stadig nye forespørsler

− Vi startet for alvor opp sommeren 2022, og i august omsatte vi for over millionen. Det tilsvarer over 40 000 cocktails. Vi leverte i tillegg 130 kilo tørket frukt, som tilsvarer garnityr til 70 000 drinker. Og vi får stadig flere forespørsler fra både norske og internasjonale aktører, forteller Gullbrandsson.

I USA ble det omsatt «ready to drink»-cocktails for mer enn 35 milliarder dollar i 2022. Det anslås at markedsverdien til kategorien vil stige til 105 milliarder dollar i løpet av de neste ti årene.

Kvalitet i hver dråpe

Ferdigblandede drinker er en økende trend over hele verden.
Ferdigblandede drinker er en økende trend over hele verden.

For øyeblikket produserer Taptails seks cocktailer på fat og flasker, og tilhørende kvalitetsgarnityr. Smaken og drinkopplevelsen skal være minst like god som den som kommer fra bartendernes shaker. Produktene bidrar også til mindre produktsvinn og produktlogistikk, og har lang holdbarhet.

– Taptails har sett et behov og utviklet fantastiske produkter som har tatt Norge med storm. Vi er stolte over å ha fått en innovativ og spennende merkevare som Taptails inn i Anoras portefølje, og gleder oss til å følge reisen videre, sier «Senior Brand Manager» hos Anora, Tor Arne Fuglestveit.

Det er bartendere fra cocktailbaren Nedre Løkka i Oslo i samarbeid med bryggeriet Flo på Sollihøgda som står bak Taptails.

Alle ingrediensene til Taptails er laget fra bunnen av og produktene er et resultat av fire år med testing – fra bryggeri, til bartender og til sist sluttbruker.

Taptails kan bl.a. kjøpes på disse stedene:

Oslo: Grefsenkollen Restaurant, The HUB, Michaels, Nedre Løkka, F6 og Håndslag.

Bergen: Restaurant Bjerck & Engen Restaurant

De har i tillegg en avtale med Vinhuset og Asko og kan med det levere til hele Norge.


I den siste magasinutgaven av Horeca i 2022, kunne du lese enda mer om Taptails

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS