
Hotell i medvind
Kjedefrie Hotell Frøya seiler i medvind. For ikke lenge siden sto den nye «skybaren» Søvæst ferdig, og nylig kåret Nettavisens lesere hotellet på Sistranda til Norges aller beste.
Det legges vekt på at hotellets skybar, en investering på 18 millioner kroner, har blitt en suksess med sin flotte utsikt over sjøen. I tillegg får restauranten og baren strålende kritikker på grunn av den lokale sjømaten og spesialitetene.

Tenker annerledes
De ansatte tror at svaret også ligger i at Hotell Frøya strekker seg langt for å være mer enn et hotell for sine gjester.
– Vi tenker annerledes enn på mange andre hoteller, uttaler mat- og drikkeansvarlig på hotellet (F&B-manager), Lena Fillingsnes Antonsen, og utdyper.

– Vi gir gjestene opplevelser de ikke glemmer, og strekker oss langt for å oppnå det, sier Fillingsnes Antonsen.
Nettavisens lesere kåret hotellet til landets beste
Hotell Frøya ligger på Sistranda, som er det største tettstedet på øya med 5000 innbyggere, og hotellet overrasket mange da det nylig gikk seirende ut i Nettavisens landsomfattende konkurranse – foran hoteller som The Thief, Thon Hotel Lofoten, Støtvig Hotel og Hotel Ullensvang.
Clarion Collection Hotel Grand Olav i Trondheim og Thon Hotel Storo i Oslo ble henholdsvis nummer to og tre i kåringen.

Det er Nettavisens lesere som stemmer frem hotellene.
Lar gjestene lage mat i skybaren
Fra før tilbyr Hotell Frøya rebusløpet «Frøya-OL» og ølsmaking på hotellet, i tillegg til å skreddersy pakker som byr på kystkultur og kortreist mat.
Nå har de også startet helt nytt konsept som kombinerer matopplevelser, teambuilding og utsikten fra skybaren på hotellet.
– Vi vil invitere inn våre gjester til en stor matopplevelse og en sosial festaften. Hotell Frøya er et hjemmekoselig hotell. Nå ønsker vi å invitere gjestene til å se litt hvordan vi arbeider. De skal selv få prøve seg på å lage et festmåltid i grupper og deretter nyte det sammen, sier Ann Christin Gulbrandsen ved Hotell Frøya til Froya.no.
Høy score i alle kanaler
– Tusen takk til alle gjestene våre som har stemt på oss, sier hotellsjef på Hotell Frøya, Valborg Bekken, som trekker frem de 45 medarbeiderne på hotellet.
– Vi har en score på 9,3 av 10 mulige på Booking.com, 4,7 av fem på Facebook og på TripAdvisor ligger vi som nummer 5 i Norge på tilbakemeldinger på service. Disse høye poengsummene er våre dyktige medarbeideres fortjeneste, sier Bekken.
Du kan lese enda mer om Hotell Frøya i den siste utgaven av magasinet Horeca (nummer 2 2019)
Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)