Svanemerkede engangsbegre.
Svanemerkede engangsbegre.

Svanemerkede engangsbegre

Det finske konsernet Huhtamaki er aller først til å tilby svanemerkede engangsbeger i det nordiske markedet.

Publisert

Huhtamaki opplever økende etterspørsel etter miljøalternativer, og håper kundene følger opp engasjementet med å ta et miljøbevisst valg og velge svanemerkede engangsbegre.

De nevnte engangsbegrene er basert på 100 prosent fornybar papirmasse, og kommer fra miljøsertifisert og sporbar skog. Begrene er produsert med farger, lim og belegg uten miljø- og helsefarlige kjemikalier.

Les også: Først i verden med svanemerkede engangsartikler

Stort behov

Behovet og forbruket av engangsemballasje i det norske markedet er stort, både til kontorer, kantiner, cafeer, restauranter, serveringssteder, arrangementer og privat forbruk.

Det gjør en forskjell at disse fremstilles i en miljøtilpasset prosess i hele produktets levetid. Huhtamakis beger selges hos de fleste mat- og papirgrossister på det norske markedet.

Gode nyheter for innkjøperne

– Dette er gode nyheter for alle oss som ønsker å kjøpe kopper med miljøgaranti. Det går med et stort antall engangskopper hvert år og Svanemerket hjelper oss nå med å velge den optimale løsning, sier innkjøpssjef ved Universitetet i Oslo, Jacob Landsvik i en pressemelding.

Miljømerking stiller strenge krav til alle relevante miljøproblemer i alle faser av produktets levetid og det svanemerkede engangsbegeret fra Huhtamakis fabrikk i Finland er derfor et riktig og viktig miljøvalg ved bruk av engangsprodukter. De Svanemerkede engangsbegerne fra Huhtamaki er produsert av fornybar papirmasse og med polyetylenbelegg.

Etterspør miljøalternativer

– Våre kunder etterspør flere miljøalternativer og mulighet for lettere å identifisere disse, og Svanemerket er da et utmerket alternativ. Det er et veldig godt kjent merke i Norden som kvalitetssikrer at dette er et bra og det er et riktig miljøvalg for våre kunder. Vi er spent på responsen hos kundene når vi nå tilbyr svanemerkede alternativer, sier markedssjef hos Huhtamaki i Norge Anne Kristin Ødegård.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Powered by Labrador CMS