White Swan Hotel Guangzhou i Kina er medlem av WorldHotels. (Foto: WorldHotels)

Best Western har kjøpt WorldHotels

Best Western Hotels & Resorts har kjøpt hotellkjeden WorldHotels med 300 premiumhotell og resorts på noen av verdens mest attraktive destinasjoner.

Publisert

Oppkjøpet av WorldHotels utvider Best Westerns totale tilbud ved å tilføre premium- og luksushotell til porteføljen.

– Det finnes en synergi mellom Best Western og WorldHotels. Foruten at vi nå kan tilby hotell i alle kategorier, skaper sammenslåingen store konkurransefortrinn for begge selskapene, uttaler konsernsjef for Best Western Hotels & Resorts, David Kong.

Ser et stort potensial

– Jeg har stor respekt for WorldHotels og ser et stort potensial. Fokus de neste månedene vil være å dra nytte av disse synergiene og samtidig jobbe for å opprettholde hvert enkelt hotells unike identitet. Geoff Andrew fortsetter som CEO for WorldHotels, noe vi er glade for, sier Kong.

«WorldHotels kommer fortsatt til å skille seg ut med sitt personlige og individuelle tilbud, samtidig som hotellene vil dra nytte av Best Westerns ressurser slik som e-handelsplattform, partnerskap, lojalitetsprogram, salgs- og markedsføringsstøtte, globalt distribusjonsnett og inntektsoptimering», heter det i pressemeldingen.

– Best Western er et av de største og mest respekterte hotellvaremerkene i verden. Sammen styrker vi våre muligheter fremover og forbedrer WorldHotels nærvær i viktige markeder hvor Best Western allerede er sterke, sier konsernsjef i WorldHotels, Geoff Andrew.

– Vi ligger helt riktig i tiden

«Best Western i Skandinavia har hatt en positiv utvikling de siste årene. I tillegg til en rekke internasjonale priser, har Best Western i Skandinavia vokst raskt gjennom oppkjøp av bl.a. Sweden Hotels, i tillegg til flere individuelle hotell som har knyttet seg til kjeden», heter det videre i pressemeldingen.

– Vi ligger helt riktig i tiden, da flere og flere hotell blir konsolidert i de store hotellkjedene, samtidig som markedet etterspør noe helt annet, sier Johan Kukacka, som leder Best Western Hotels & Resorts i Skandinavia.

– Å kunne tilby unike hotell og opplevelser i ulike segmenter er hva morgendagens reisende ønsker. Hotellene i WorldHotels er fantastiske eksempler på dette, og vi vil sørge for at hotellene beholder sine individuelle særpreg, sier han.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS