
Best Western har kjøpt WorldHotels
Best Western Hotels & Resorts har kjøpt hotellkjeden WorldHotels med 300 premiumhotell og resorts på noen av verdens mest attraktive destinasjoner.
Oppkjøpet av WorldHotels utvider Best Westerns totale tilbud ved å tilføre premium- og luksushotell til porteføljen.
– Det finnes en synergi mellom Best Western og WorldHotels. Foruten at vi nå kan tilby hotell i alle kategorier, skaper sammenslåingen store konkurransefortrinn for begge selskapene, uttaler konsernsjef for Best Western Hotels & Resorts, David Kong.
Ser et stort potensial
– Jeg har stor respekt for WorldHotels og ser et stort potensial. Fokus de neste månedene vil være å dra nytte av disse synergiene og samtidig jobbe for å opprettholde hvert enkelt hotells unike identitet. Geoff Andrew fortsetter som CEO for WorldHotels, noe vi er glade for, sier Kong.
«WorldHotels kommer fortsatt til å skille seg ut med sitt personlige og individuelle tilbud, samtidig som hotellene vil dra nytte av Best Westerns ressurser slik som e-handelsplattform, partnerskap, lojalitetsprogram, salgs- og markedsføringsstøtte, globalt distribusjonsnett og inntektsoptimering», heter det i pressemeldingen.
– Best Western er et av de største og mest respekterte hotellvaremerkene i verden. Sammen styrker vi våre muligheter fremover og forbedrer WorldHotels nærvær i viktige markeder hvor Best Western allerede er sterke, sier konsernsjef i WorldHotels, Geoff Andrew.
– Vi ligger helt riktig i tiden
«Best Western i Skandinavia har hatt en positiv utvikling de siste årene. I tillegg til en rekke internasjonale priser, har Best Western i Skandinavia vokst raskt gjennom oppkjøp av bl.a. Sweden Hotels, i tillegg til flere individuelle hotell som har knyttet seg til kjeden», heter det videre i pressemeldingen.
– Vi ligger helt riktig i tiden, da flere og flere hotell blir konsolidert i de store hotellkjedene, samtidig som markedet etterspør noe helt annet, sier Johan Kukacka, som leder Best Western Hotels & Resorts i Skandinavia.
– Å kunne tilby unike hotell og opplevelser i ulike segmenter er hva morgendagens reisende ønsker. Hotellene i WorldHotels er fantastiske eksempler på dette, og vi vil sørge for at hotellene beholder sine individuelle særpreg, sier han.