Alexander Killi og Trine Rygg hos Classic Norway Hotels.
Alexander Killi og Trine Rygg hos Classic Norway Hotels.

Digitalt kvantesprang for Classic Norway Hotels

Classic Norway Hotels tar nå sitt største digitale kvantesprang noensinne.

Henningsvær Bryggehotell by Classic Norway Hotels er et av hotellene som nå tar i bruk Travia.
Henningsvær Bryggehotell by Classic Norway Hotels er et av hotellene som nå tar i bruk Travia.

Gjennom et nytt samarbeid med den digitale reiselivsplattformen Travia blir bookingprosessen både enklere og mer effektiv for turoperatører, reisebyråer og grupper – nasjonalt og internasjonalt. Dette markerer en ny æra for kjedens distribusjon.

Et strategisk skifte

Molde Fjordhotell er et av hotellene i Classic Norway Hotels.
Molde Fjordhotell er et av hotellene i Classic Norway Hotels.

Med Travia får Classic Norway Hotels mulighet til å håndtere tilgjengelighet, priser og forespørsler i sanntid. Dette gir en mer sømløs og fleksibel opplevelse for samarbeidspartnere – samtidig som hotellkjeden får bedre kontroll og raskere prosesser internt.

– Vi ønsker alltid å ligge i front når det gjelder å gjøre det enklere for våre samarbeidspartnere å handle med oss. Travia gir oss et moderne og effektivt verktøy som åpner nye markedsmuligheter og gjør oss mer tilgjengelige for hele reiselivsbransjen, sier Alexander Killi Classic hos Norway Hotels.

Mer enn en distribusjonskanal

Velkjente Refsnes Gods er en del av Classic Norway Hotels, og tar nå i bruk Travia.
Velkjente Refsnes Gods er en del av Classic Norway Hotels, og tar nå i bruk Travia.

Samarbeidet handler ikke bare om teknologi – men om å skape en helhetlig kjøpsopplevelse.

– Dette er mer enn bare en distribusjonskanal – det er et steg mot å tilby våre partnere en helhetlig, digitalisert kjøpsopplevelse. Nå starter vi onboarding av hotellene våre, og jeg gleder meg til å se hvordan dette vil bidra til både økt salg og enklere samhandling, sier salgsdirektør for Classic Norway Hotels, Trine Rygg.

Travia – en del av Visit Group

Administrerende direktør for Travia, Sverrir Sverrisson.
Administrerende direktør for Travia, Sverrir Sverrisson.

Travia er en raskt voksende digital plattform som gjør det enkelt for hoteller, turoperatører og reisebyråer å samarbeide gjennom direkte distribusjon. I 2025 ble selskapet kjøpt opp av den svenske reiselivs- og teknologigiganten Visit Group, som er markedsledende på digitale løsninger for destinasjoner, aktivitetsleverandører og hoteller i hele Norden.

– Vi ser på Classic Norway Hotels som en perfekt partner i vår vekstreise. De kombinerer unike hotellopplevelser med en tydelig digital strategi, og vi er stolte av å kunne støtte deres satsing på distribusjon. Sammen skal vi gjøre det enklere for reisebransjen å oppdage og booke noen av de flotteste hotellene i Norge, sier administrerende direktør for Travia, Sverrir Sverrisson.

En satsing for fremtiden

Med denne avtalen viser Classic Norway Hotels hvordan tradisjonsrike gjesteopplevelser kan kombineres med moderne løsninger. 

Kjedens mål er å møte markedets krav til fleksibilitet, tilgjengelighet og hurtighet – uten å gi slipp på den personlige gjesteopplevelsen som alltid har vært varemerket.

Travia og Classic Norway Hotels

· Travia er en digital plattform som kobler hoteller med turoperatører, reisebyråer og grupper.

· Classic Norway Hotels får nå full kontroll på tilgjengelighet, priser og forespørsler i sanntid.

· Avtalen er den største distribusjonssatsingen i hotellkjedens historie.

· Plattformen rulles ut på Classic Norways hoteller, rorbuer, slott og herregårder.

 

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS