Pouria Ruhi, som har bakgrunn fra Nordic Choice Hotels, har startet Lokalii.com. (Foto: Privat)

Fra Choice til reise-app

Pouria Ruhi (34), som har bakgrunn både som kommunikasjonsrådgiver i Nordic Choice Hotels og sist som markedsdirektør i Comfort Hotels, starter sitt eget selskap Lokalii.

Publisert

Lokalii er med en markedsplass for dem som har lyst til å selge lokale opplevelser.

– Tanken bak det hele var at mange som reiser i dag ønsker seg lokale, og ikke minst, unike opplevelser. Det finnes mange guide-apper, og mange apper som anbefaler opplevelser, og reisemål, men ingen av dem er dynamiske – det vil si at de blir fort utdaterte, og ikke nødvendigvis er unike. Ei heller er de veldig sosiale. Jeg mener også at ordet guide ikke appellerer til så mange, uttaler Pouria Ruhi.

Også skrevet barnebok

Etter endt utdannelse startet han i sin tid Bambuser.com og den tidligere Choice-medarbeideren har også skrevet barneboka «Elyas på glattisen» (Cappelen Damm).

Men nå er det Lokalii.com det dreier seg om

Lav terskel

– Vi trenger en forsterkning i reiselivssektoren, og ønsket å lage en inngangsportal for å selge opplevelser med utrolig lav terskel for dem som ønsker å selge. Og en enkel løsning, med ambisjon om å oppdage nye opplevelser hver gang du åpner opp applikasjonen, for de som kjøper. Samtidig så kan vi skape arbeidsplasser, fordi man ikke trenger å eie en bil, eller eie et hus, som f.eks Uber eller AirBnB, for å skape en opplevelse, fortsetter Ruhi.

– Et annet aspekt er at det mange ganger er vanskelig å finne fram til det du egentlig ønsker å «google». Først må du skrolle forbi altfor mye reklame, og det er så mye informasjon at du rett og slett blir forvirret og gir opp. Med en applikasjon som tar utgangspunkt i der du er, vil du mye enklere finne fram til nye opplevelser, nye minner og nye venner. Lokalii er med andre ord en markedsplass for de som har lyst til å selge lokale opplevelser, og for dem som er lei av å besøke Frognerparken for 50. gang, sier Ruhi.

Fra hobbyprosjekt til jobb

For Ruhi har dette vært et hobbyprosjekt lenge, men nå har han samlet sammen venner som har forskjellige bakgrunn, og bygd opp et team som med kreativitet og stå-på-vilje.

– Vi har brukt fritiden på å skape en første versjon som vi er stolte av. Vår ambisjon er å kunne selge opplevelser, destinasjoner, land og knyte mennesker sammen. Og vi skal vokse internasjonalt, sier han.

Les mer på Lokalii.com

Noen eksempler

Her er noen eksempler på opplevelser via Lokalii:

På ski Hemsedal

Havskilpadder i Mexico

Træna

Ridning på Hjerkinn og Dovrefjell

17. mai i Oslo

Blåbærplukking i Maridalen

Kaffe i Portugal

Her kan du se Lokaliis Facebook-side

Iphone app

Android app

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Powered by Labrador CMS