La Baguette nyåpnet på Oslo S sist lørdag. Fra venstre Kristian Lund, Konstantina Kouro og Anna Fagerell.

Rigger for vekst med «nye» La Baguette

Blender AS rigger for vekst med et nytt konsept for La Baguette, og åpner to piloter første kvartal 2017.

Publisert
Lørdag 14. januar åpnet nye La Baguette på Oslo S. Her markedssjef i Blender, Esra Mortensen.

Lørdag 14. januar åpnet flaggskipet på Oslo S, og begynnelsen av mars åpnes det neste på kjøpesenteret Farmandstredet i Tønsberg.

«Ledelsen i Blender med administrerende direktør, Maria Willumsen, har i hele 2016 jobbet med prosjektet der målet har vært å dyrke gullet som allerede ligger i konseptet, samtidig som utvikling med tanke på markedet har vært motoren/driver i prosjektet. Med det nye konseptet skal vi egentlig tilbake til røttene våre og dyrke disse, samtidig som vi skal gjøre grep på markedsutviklings- og digitaliseringssiden. Blant annet med en bestillingsapp», heter det i en pressemelding.

Først med nysmurt

La Baguette var først ute på det norske markedet med nysmurte baguetter laget på bestilling. Allerede i 1985 hadde kjeden en ambisjon om å bli det beste alternativet innen sunn og rask mat i Norge. Da La Baguette åpnet den gang, hadde kjeden en tydelig fransk profil med hvite skjorter, lange forklær, croissanter og andre franske nytelser , cafè au lait i ordentlig store franske boller og interiør som minnet om en fortauskafé i Paris.

Konstantina Kouro smører baguetter.

Baguetten er helten

Baguetten er og vil alltid være helten i La Baguette, og i tillegg til dette har vi utviklet sunne salater og andre mellommåltider som gir deg både nytelse og ytelse. (N)ytende er et av våre tre verdier i La Baguette og vi skal gjøre det enkelt for våre gjester å velge sunnere alternativer på farten!

Et sunt fastfood-alternativ

«La Baguette skal være sunnere alternativ til fastfood – håndlaget naturlig mat til mennesker på farten. Produktene består av rene og naturlige råvarer. Vi skiller oss ut ved vår unike kommunikasjon og vårt kontinuerlige utviklingsarbeid med kundeopplevelse i fokus, samt vår moderne og effektive forretningsmodell», heter det fra Blender.

* Fast casual er en motvekt til tradisjonell fastfood. Hurtigmat som ikke er usunn. Friskere og med mer sunne kvalitetsråvarer, ofte i et mer koselig og inviterende miljø.

Se flere bilder fra åpningen av La Baguette på Oslo S under

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Daglig leder for La Baguette på Oslo S, Bente Løvberg Aarstad.
Powered by Labrador CMS