Martin Hallberg er ansatt som kommersiell sjef for Det Norske Brenneri i Grimstad. (Foto: Det Norske Brenneri)

Ny kommersiell sjef i Det Norske Brenneri

Martin Hallberg er ansatt som kommersiell sjef i Det Norske Brenneri AS. Han kommer fra stillingen som sjef for alkoholkategorien hos landets nest største fullsortimentsgrossist, Servicegrossistene AS.

Publisert

Nå skal Hallberg lede Det Norske Brenneri videre inn i en spennende framtid i tospann med eksport og markedsansvarlig leder, Jarle Nereng.

Lang erfaring i bransjen

Hallberg har over 18 års erfaring fra utvikling og salg av alkoholrelaterte produkter. Han har tidligere hatt ansvar for markeds- og salgsavdelinger i store brennevinsselskap. Han har en lidenskapelig interesse for håndverksbrennevin og er WSET-utdannet innenfor vin.

Med erfaring fra ledende roller innen horeca, importørbransjen og grossistvirksomhet har han et bredt perspektiv på utvikling og salg av alkohol i Norge.

– Det lille ekstra

– Jeg gleder meg til å bli en del av det spennende som skjer i Det Norske Brenneri. Selskapet produserer fantastiske håndverksprodukter som de siste årene har utfordret de mer etablerte varemerkene i akevitt- og ginkategorien i Norge. Selskapet deler også min lidenskap for å streve etter å oppnå det lille ekstra. Både gjennom innovasjon, og det å bygge videre på akevitten som nordisk kulturhistorie, sier Martin Hallberg i en pressemelding.

– Vi er utrolig glade for å få Hallberg inn på laget. Det Norske Brenneri har hatt en rivende utvikling de to-tre siste årene, og med Hallberg har vi fått en kommersiell kraft med lang bransjeerfaring, sier gründer og medeier i Det Norske Brenneri, Odd J. Nelvik.

Det Norske Brenneri eier blant annet merkevarene, Arvesølvet akevitt og Harahorn Gin. Harahorn er nå Norges mest solgte håndverksgin.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Powered by Labrador CMS