BrainFoodHardi

Hjernemat på menyen

Nå innfører Radisson Blu- og Park Inn-hotellene det nye matkonseptet Brain Food som standard møteforpleining. Konseptet skal sikre at kropp og hjerne holder seg frisk, opplagt og konsentrert hele dagen.

Publisert

Stephan Hardi på Radisson Blu Oslo Plaza (til venstre) har vært med på å utvikle konseptet i Norge.

"Høy hjerneaktivitet, optimal konsentrasjonsevne og opplagte møtedeltagere er et svært godt utgangspunkt for et vellykket møte. Gjennom tett samarbeid med BAMA og ernæringsfysiolog Gunn Helene Arsky er konseptet tilpasset det norske markedet. Brain Food skal sikre optimale rammer for at møtedeltakere holder seg opplagte og fulle av energi hele dagen", heter det i en melding fra The Rezidor Hotel Group.

Sunnhet, smak og velvære

Arsky understreker at Brain Food handler om sunnhet, smak og velvære med søkelys på økt opplagthet og overskudd hos møtedeltagerne.

– Maten vi spiser påvirker tenkeevnen vår. Hvitt kjøtt, fisk, frukt, kornprodukter og grønt har dokumentert positiv effekt på oss. Det gir energi og det er balansert ernæringsmessig. Og man trenger ikke gå på kompromiss med god smak. Brain Food er smak og sunnhet i en svært god kombinasjon, sier Arsky.

Brain Foods seks hovedprinsipper:

* Mer fisk, fullkorn, egg, frukt og grønnsaker

* Primært lokale og friske råvarer

* Rene råvarer med minimal industriell prosessering

* Mindre kjøtt og alltid et fettindhold på maks 10 prosent

* Naturlig søtet og aldri mer end 10 prosent tilsatt sukker

* Fokus på kvalitets- og smaksopplevelser som skjerper sansene

App med sunt innhold

Ved introduksjonen av Brain Food lanseres også en smartphone-applikasjon. Denne inneholder blant annet oppskrifter på Brain Food, intervjuer med ernæringsekspert og informasjon om de seks prinsippene.

Hver måned blir det også lansert 10 nye oppskrifter. Man får tilgang til barcoden på annonser, brosjyrer og på www.radissonblu.no

Opprettholder konsentrasjon

Administrerende direktør på Radisson Blu Plaza Hotel i Oslo, Tarje Hellebust. (Foto: Morten Holt)

Tarje Hellebust, administrerende direktør ved Radisson Blu Plaza, understreker at det nye konseptet er en del av hotellkjedens forsøk på å gi møtedeltagerne optimale betingelser for en suksessfull møteopplevelse.

– Vi har hele tiden fokus på å forbedre vår service og kvalitet, så når vi skjønte at møteplanleggerne ønsket mat som kunne hjelpe dem med å holde energi, inspirasjon og konsentrasjon oppe over lang tid satte vi i gang. Brain Food er skreddersydd for å opprettholde konsentrasjonen siden forpleiningen sikrer at innlæring og konsentrasjon holdes på topp hos møtedeltagerne, sier Tarje Hellebust.

Lønnsomt med Brain Food

– Gjennom denne kostholdsendringen håper vi å få tilbakemeldinger fra våre møtekjøpere på at deres deltagere er mer opplagte og konsentrerte enn tidligere. Det optimale vil jo være hvis noen melder tilbake at deres deltagere har fått mer energi, at de får mer med seg av kursene og at de som et resultatet av dette også leverer bedre resultater for bedriften, avslutter Hellebust.

Standard møteforpleining

I tillegg til ernæringsfysiolog Gunn Helene Arsky har også Stephan Hardi, Executive Chef på Radisson Blu Oslo Plaza, Kai Vinden, Executive Sous Chef på Radisson Blu Oslo Plaza og Bård Undahl, Execetutive Chef på Radisson Blu Gardermoen vært med å tilpasse konseptet i Norge.

Fremover blir konseptet standard møteforpleining, og det innføres på alle Radisson Blu- og Park Inn-hoteller i Norge.

Pressemelding

Relaterte artikler

    Powered by Labrador CMS