Hotell resepsjon COLOURBOX 6252894

Slik kontrollerer hotell-ledere følelser og stress

Erfarne hotelldirektører er positive og skifter mellom ulike måter å takle følelsene sine på, for å mestre stress og dekke de ansattes behov. Hotellbransjen er dynamisk og utfordrende, og for å lykkes, er det viktig at lederne og de ansatte unngår å bli for stresset, skriver Forskning.no.

Publisert

Illustrasjonsfoto: Colourbox.com

Hva er knepet de mest erfarne hotelldirektørene bruker for kontrollere følelser?

Erfarne direktører veksler i stor grad mellom ulike metoder å håndtere egne og ansattes følelser for å få driften til å gli knirkefritt, ifølge en ny doktorgradsstudie, melder Forskning.no.

Stipendiat Annie Haver ved Universitetet i Stavanger har selv årelang erfaring som direktør i hotellbransjen, og vet godt hvor hektisk arbeidsdagen kan være.

– Hvordan direktører takler følelsene som stresset skaper, har stor betydning for hotellet og de ansatte, sier Haver.

Hun fikk ideen til studien fordi det manglet forskning på dette feltet. Haver har intervjuet ni erfarne ledere med lang direktørerfaring fra hotellbransjen. Og mener funnene i studien også kan ha overføringsverdi til ledere i andre bransjer.

Les hele saken og mer om undersøkelsen på Forskning.no

"
Powered by Labrador CMS