Arne Sørvig (daglig leder i Stiftelsen Norsk Gastronomi), Jan Erik Glimsholt (administrerende direktør i Kjeldsberg) og Anita Krohn Traaseth (styreleder i Stiftelsen Norsk Gastronomi). (Foto: Helge Brekke)
Arne Sørvig (daglig leder i Stiftelsen Norsk Gastronomi), Jan Erik Glimsholt (administrerende direktør i Kjeldsberg) og Anita Krohn Traaseth (styreleder i Stiftelsen Norsk Gastronomi). (Foto: Helge Brekke)

Stiftelsen Norsk Gastronomi og Kjeldsberg med samarbeid

Stiftelsen Norsk Gastronomi har inngått en langsiktig samarbeidsavtale med kaffeprodusenten Kjeldsberg.

Publisert

I likhet med ledende norske kokker brenner Kjeldsberg for godt håndverk og kvalitet fra jord til bord, skriver selskapet i en pressemelding.

Kjeldsberg har lange tradisjoner som norsk kaffehus og har et viktig søkelys på bærekraft, kvalitetsråvarer og godt håndverk.

– Vi deler engasjementet for disse viktige verdiene og prinsippene. Det gir et veldig godt grunnlag for å spille hverandre gode gjennom dette samarbeidet. Kjeldsberg vokser i serveringsmarkedet, og tar gjennom samarbeidet også et viktig medansvar for rekruttering og den norske gastronomiens omdømme, sier daglig leder i stiftelsen Norsk Gastronomi, Arne Sørvig.

Leverer til storhusholdning

I generasjoner har Kjeldsberg brent kaffe for norske ganer og leverer i dag kaffe til Rema 1000 og store og små storhusholdningsbedrifter, deriblant et av landets ledende hoteller, Britannia Hotel.

– Norsk Gastronomi og norske kokker har en svært positiv utvikling, og deres arbeid bidrar til å løfte gleden over den gode smaken og råvarer av høy kvalitet, sier administrerende direktør i Kjeldsberg, Jan Erik Glimsholt.

Han mener at norske kokker i verdensklasse bidrar til å øke kunnskapen om verdien av kvalitetsråvarer i alle ledd.

– Grobunn for godt samarbeid

Kjeldsberg er et norskeid kaffebrenneri som brenner for å skape kaffeopplevelser basert på lidenskap for god kaffe som føles god å velge.

Deres faglige lidenskap kjenner vi oss igjen i, det skaper god grobunn for et godt samarbeid. Vi gleder oss til samarbeidet og det vi sammen skal få til i Bocuse d'Or fremover, sier styreleder i det norske Bocuseakademiet, Sven Erik Renaa.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS