Bryggselv utvikler ølsett med Black Debbath

Bryggselv lanserer bryggesett i forbindelse med Black Debbaths nye single «Pils».

Publisert

Den som brygger øl til egen nytelse tar ofte for seg av andre nytelser. Mat er en selvfølge, og så er det musikken, da.

Daglig leder for Bryggselv, Erik Schønsee. (Foto: Bryggselv)

Musikk, mat og pils

– Det er mange av oss hjemmebryggere som har et nært forhold til musikk, og da manageren til Black Debbath kontaktet oss for å gjøre noe sammen i forbindelse med deres nyeste single med navnet Pils, hoppet vi av glede, sier daglig leder Erik Schønsee i en pressemelding.

– Stemningen på kontoret steg mange hakk og ideene til hva vi kunne gjøre haglet, vi kastet oss over oppgaven umiddelbart, sier han.

25 liter hardrock-pils

Resultatet er et bryggesett med råvarer og etiketter til å brygge sin egen Black Debbath-pils hjemme. Settet inneholder alle råvarer du trenger for å brygge 25 liter hardrock-pils.

Det inneholder også etiketter til flaskene med Black Debbaths design. Disse er kun tilgjengelige sammen med ølsettet.

– Skikkelig rock’n roll og skikkelig drikke hører sammen, sier daglig leder Erik Schønsee mens han studerer labellen på Black Debath sitt nye album. Han forteller at det var hans idé å lage ølsett i forbindelse med lanseringen.

– Alle mann måtte til pumpene for å bli fort ferdig; vi er ikke tungrodd, vi er vant til å kaste oss rundt, fortsetter han.

Lanseres fredag 7. september

Schønsee forteller at ølsettet skal hete Pils, det samme som sangen. Det planlegges en video med ølsmaking med bandmedlemmene og ansatte fra Bryggselv.

– Vår identitet som ølbrygger er viktig, og relasjonen til musikken er naturlig, sier han.

Ølsettet er laget av Craftco AS (grossist og morselskapet til Bryggselv.no), og blir tilgjengelig fra fredag 7. september, samtidig som singelen blir sluppet.

Mange utøvende musikere

Er det vanlig at band samarbeider med aktører i ølbransjen?

– Det er ikke uvanlig, det mest kjente er kanskje da Iron Maiden fikk laget et øl med deres navn. Vi har mange i organisasjonen som er veldig opptatt av musikk, og flere er utøvende musikere, sier han.

På spørsmål om hva som kunne vært det store bandet for Schønsee å jobbe med, svarer han at det kan han ikke si høyt, men ingenting er umulig.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Bryggselv

Bryggselv AS ble startet av bryggere for bryggere i 2011, og har siden vokst til å bli en av Norges største leverandører av utstyr og råvarer til både hjemmebryggere og bryggerier, og som grossist til andre butikker.

Foruten nettsalg, har Bryggselv egne butikker i Oslo, Stavanger, Kristiansand, Larvik og Asker. Selskapet har hatt sterk vekst, og hadde i 2016 en omsetning på 120 millioner kroner.

Foruten å være butikk for hjemmebryggerne, har Bryggselv i løpet av det siste året styrket sin posisjon som grossist til bryggerier og proffmarkedet.

I 2017 skilte Bryggselv AS ut grossistvirksomheten og etablerte CraftCo AS, noe som har styrket konsernets posisjon som grossist til bryggerier og proffmarkedet.

I dag leverer CraftCo råvarer og utstyr til opp mot 200 bryggerier og bryggebutikker over hele landet og i Sverige.

Selskapet hadde i 2017 en omsetning på om lag 120 millioner kroner.

Les mer på Bryggselv.no og på Craftco.no.

Powered by Labrador CMS