Europeisk reiseliv går sammen

HOTREC, den europeiske paraplyorganisasjonen for hoteller, restauranter og kafeer, lanserer i disse dager kampanjen «Book direkte». Målet med kampanjen er å øke bevisstheten rundt mulighetene som ligger i direktebooking.

Publisert

NHO Reiseliv er en av mange europeiske reiselivsorganisasjoner som slutter opp om kampanjen.

– Dagens reisende kan organisere og bestille overnatting på mange måter. De ulike distribusjons- og bookingkanalene har sine fordeler og ulemper for både forbrukere og tilbydere. Vårt budskap er at å booke direkte også har sine fordeler, sier NHO Reiseliv-direktør Kristin Krohn Devold i en pressemelding.

Realtidsinformasjon og spesialtilbud

På den ene siden er tanken å bevisstgjøre forbrukere rundt fordelene ved direktebooking, blant annet knyttet til direktekontakt med tjenesteleverandør, realtidsinformasjon om ledige rom og spesialtilbud. På den andre siden er målet å få hoteller, restauranter og andre reiselivsbedrifter til å reflektere over hvordan de kan tjene på direktebooking.

Kampanjen dreier seg ikke om å lansere en ny bookingplattform.

– Det overordnede målet med kampanjen er å fremme direktebooking som idé, sier NHO Reiseliv-sjefen.

Slik deltar du i kampanjen

Hoteller, restauranter og andre reiselivsbedrifter som ønsker å delta i kampanjen, kan laste ned en gratis logo på sitt språk fra HOTRECs nettsider. Via en en nettbutikk på samme nettside er det også mulig å kjøpe klistremerker, dørhengere, notatblokker, flagg og annet reklamemateriell. Det er helt opp til reiselivsbedriftene selv om de vil delta i kampanjen.

Les mer om kampanjen på HOTRECs nettsider (engelsk)

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Powered by Labrador CMS