Ny markedsplass gjør lokal mat tilgjengelig

Gründerbedriften Foodspot fra Harstad, som gjør lokal mat mer tilgjengelig, kjemper om «Gründerprisen» på årets Agenda Nord-Norge, som arrangeres i Svolvær 12. og 13. november.

Publisert

Foodspot har utviklet en digital markedsplass for lokale råvarer. Her gjør produsenter produktene sine tilgjengelig for kjøkkensjefer og privatkunder.

Gründeren bak Foodspot, Mariann Solaas. (Foto: Foodspot)

– Løsningen tilbyr markedsføring, oppgjør og transport av produkter som er produsert lokalt. Vi skal skape en skalerbar markedsplass som gjør lokal mat og lokale råvarer tilgjengelig for alle overalt, sier gründer Mariann Solaas.

Testes ut i Sør-Troms

Bedriften tester for tiden ut en prototyp i Sør-Troms, men arbeider også med å utvikle en skreddersydd løsning som raskt kan tas i bruk i andre regioner nasjonalt og internasjonalt.

– Vi er svært glad for å være med på «pitchekonkurransen» på Agenda Nord-Norge, og vi vil jo at alle skal vite om løsningen vår, sier Mariann Solaas.

Håpet med deltakelse på Agenda Nord-Norge, er at de kan treffe partnere som kan hjelpe bedriften i å utvikle seg videre.

«Gründerprisen»

Agenda Nord-Norge ønsker å videreutvikle og styrke flere grundere i Nord-Norge. Derfor arrangerer de denne pitche-konkurransen, der gründerne får legge fram sine konsepter og ideer foran 480 beslutningstakere.

Under mottoet «Har du ideen, har vi arenaen», konkurrerer gründerne om å bli de fem utvalgte. I fjor vant Mia Finnestrand med «Dragonminders», et spill for alle unger som trener arbeidsminnet og øker læringsevnen.

Her kan du lese mer om prisen.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Agenda Nord-Norge

Agenda Nord-Norge 2018 handler om havet, det største og viktigste vi har.

Arrangeres i Svolvær 12. og 13. november 2018.

Her kan du lese med om program og påmelding.

Powered by Labrador CMS