Illustrasjon: Coca-Cola

Fra «Coca-Cola zero» til «Coca-Cola uten sukker»

Coca-Cola tar et av sine største merkevaregrep noensinne. «Coca-Cola zero sugar» får samme rødfarge og design som originale Coca-Cola, og navnet i Norge endres samtidig til «Coca-Cola uten sukker».

Publisert

Nå går «Coca-Cola zero sugar» fra å være sort til å få den samme rødfargen og det samme designet som originalen. Kun en tynn, sort stripe på etiketten, og en sort kork på flasken vil vise at det er Coca-Cola uten sukker. Selve innholdet forblir det samme. I tillegg vil den sukkerfrie varianten enkelt og greit hete «Coca-Cola uten sukker».

Illustrasjon: Coca-Cola

Med eller uten sukker

– Navnet endres til «Coca-Cola uten sukker». Heretter velger man Coca-Cola med eller uten sukker, sier Karen Huffman, som leder Coca-Cola Norge.

– Slik gjør vi det enda tydeligere at man får god Coca-Cola smak, både med og uten sukker. På samme måte som man velger vann med eller uten bobler på restaurant, velger man nå Coca-Cola med eller uten sukker, forteller Huffman.

Det sukkerfrie alternativet styrkes

Undersøkelser viser at merkevaren Coca-Cola oppfattes som ikonisk og autentisk. Det er denne merkevarestyrken selskapet nå bruker for å gjøre sitt mestselgende og raskt voksende sukkerfrie alternativ i Norge til et førstevalg for enda flere. Når den sukkerfrie varianten også blir rød er det ingen tvil om at dette er en og samme merkevare.

– Den røde Coca-Cola fargen er blant våre aller viktigste kjennetegn, og denne endringen vil bidra til å styrke synligheten for Coca-Cola som merkevare. Slik sidestiller vi den sukkerfrie varianten med den 132 år gamle originalen overfor forbrukerne. Fremtiden er kanskje sukkerfri, og den er Coca-Cola rød, fortsetter Karen Huffman.

Blant de første i verden

Coca-Cola internasjonalt har valgt Norge til å være et av de første landene i verden med den nye endringen. Huffman forklarer dette med internasjonal interesse for nordmenns sukkerfrie konsum.

– Nordmenn er blant de i verden som i størst grad velger sukkerfritt, da blir det også interessant for et globalt selskap som vårt å se hvordan denne endringen mottas, sier Huffman.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS