NordicChoiceHotels

Ny kommunikasjonsdirektør i Nordic Choice hotels

For å møte nye tider og behov tiltrer Christine Viland (31) stillingen som kommunikasjonsdirektør for hotellselskapet Nordic Choice Hotels. Viland skal lede kommunikasjonsarbeidet i fem hotellkjeder, åtte unike hotellvaremerker samt satsninger på konsernnivå.

Publisert

– Med seks hotellåpninger på ett år, uttalte vekstambisjoner og et sterkt engasjement innen miljø og samfunnsansvar, har vi behov for et profesjonelt og systematisk kommunikasjonsarbeid og en dyktig leder, sier Torgeir Silseth, administrerende direktør i Nordic Choice Hotels.

I Home Invest

Christine Viland har siden 2010 jobbet som kommunikasjonsrådgiver i Home Invest, investeringsselskapet til Petter A. Stordalen. Viland har lang fartstid fra blant annet radio og som rådgiver i kommunikasjonsbyrået Geelmuyden.Kiese. Hun er utdannet sosiolog med en mastergrad om forskningsformidling.

– Noen ganger vet man at man har truffet blink. Det gjorde vi med Christine. Hennes erfaring og engasjement, gjør meg sikker på at vi har rett person til å lede kommunikasjonsarbeidet i Skandinavias største hotellkjede, uttaler Petter A. Stordalen, eier og styreleder i Nordic Choice.

Satsing på kommunikasjon

Ansettelsen føyer seg inn i en større satsning på kommunikasjon i selskapet.

Før nyttår ble kommunikasjonsavdelingen rustet opp med tre rådgivere, Pouria Ruhi, Bettina Flatland og Stefan Heggelund. Heggelund har blant annet vært leder i Oslo Unge Høyre, byrådssekretær og kommunikasjonsrådgiver i JKL Group. Ruhi er en av gründerne bak Bambuser.com, og har også jobbet som selvstendig konsulent innen digitale medier. Flatland kom fra en stilling som juniorkonsulent i Geelmuyden.Kiese.

– De beste årene til Nordic Choice er foran oss, med flere spektakulære hotellåpninger i vente. Jeg gleder meg til å løse krevende kommunikasjonsoppgaver sammen med et sterkt team og dyktige kollegaer, sier kommunikasjonsdirektør Christine Viland.

Pressemelding

Vil du holde deg oppdatert i horecabransjen?

Bestill et abonnement på magasinet Horeca i dag

Åtte ganger i året byr vi på masse nyttig og interessant fagstoff for deg som arbeider på alle nivåer i horecabransjen. I sin 43. årgang er Horeca den beste kanalen til bransjen gjennom magasinets systematiske og grundige dekning av hovedmålgruppene:

• hoteller, kurs-/konferanse- og andre overnattingsbedrifter

• restauranter

• barer og puber

• utesteder

• kafeer

• contract catering

• kantiner

• institusjoner

Bestill abonnement på magasinet Horeca her

Hold deg også oppdatert med vårt gratis nyhetsbrev, som blir sendt ut 1-2 ganger hver eneste uke.

Meld deg på gratis nyhetsbrev her

"
Powered by Labrador CMS