Nyåpnede restaurant Edda med kjøkkensjef Eirik Mehus (bildet) i spissen er blant de nominerte. (Foto: Morten Holt)

HSMAIs beste restauranter og hoteller

10 hoteller, 10 restauranter og 10 opplevelser/attraksjoner i Norge er plukket ut i finalerunden av «HSMAI and Customer Alliance Guest Experience Award Norway» i 2018.

Publisert

Under HSMAI-dagen i Oslo 24. september, og HSMAI-dagene i andre land gjennom høsten, kommer HSMAI Region Europe og det tyske selskapet Customer Alliance til å dele ut nasjonale priser.

Prisene, som er basert på data om kundetilfredshet og anmeldelser i forskjellige portaler, som TripAdvisor, Booking.com, Hotels.com, Google, Facebook m.m, er inndelt i tre kategorier; hoteller, restauranter og attraksjoner.

Under finner du alle de norske finalistene.

Strand Hotel Fevik er blant de 10 hotellfinalistene. (Foto: Hotellet)

Hoteller

Restaurant Smak i Tromsø er blant finalistene. (Foto: Arkiv)

Clarion Hotel Energy, Stavanger
Clarion Hotel The Edge, Tromsø
Hotel Bristol, Oslo
Radisson Blu Resort, Trysil
Radisson Blu Royal Hotel, Stavanger

Scandic Flesland Airport, Bergen
Scandic Nidelven, Trondheim
Strand Hotel Fevik
Tthe Thief, Oslo
Thon Hotel Stavanger

The Well er blant opplevelsesfinalistene. (Foto: The Well)

Restauranter

Fagn, Trondheim
Hos Thea, Oslo
Marlenes Bistro AS, Kongsberg
Restaurant Curtisen, Halden
Restaurant Edda, Oslo
Restaurant Fangst, Oslo
Restaurant Smak AS, Tromsø
Røst Teaterbistro, Trondheim
Stortorvet Gjestgiveri Hamar
Umami Harstad

Opplevelser og attraksjoner

BarBarista, Bergen
Cardinal, Stavanger
Foldvik Family Park, Stavern
Grieghallen, Bergen
Norsk Oljemuseum/Norwegian Petroleum Museum, Stavanger

Supreme Roastworks AS, Oslo
The Fram Museum, Oslo
The Norwegian Museum of Cultural History, Oslo
The Well, Sofiemyr
Troldhaugen, Bergen

Kriteriene

«Customer Alliance har brukt et bredt spekter av kriterier for å bedømme kandidatene og komme frem til en innstilling på 10 kandidater i hver av kategoriene. Det omfattet vurdering, ikke bare av forekomsten av anmeldelser og gjennomsnitts-score gjennom de siste tolv månedene, men også av ledelsens respons på gjestenes tilbakemeldinger, så vel som en intern og proprietær, semantisk analyse for å forstå gjestenes tilbakemeldinger i nesten 200 000 britiske hoteller, restauranter og attraksjoner. Customer Alliance har samlet et overblikk over den norske reiselivsbransjen, som er så komplett som overhodet mulig, og det samme vil være tilfellet i de øvrige landene der HSMAI-dagen blir avholdt, hvilket vil si Tyskland, Nederland, Spania og Sverige i første omgang.Prisene kommer til å deles ut årlig, med utgangspunkt i året som er gått, så kandidatene vil ikke ha anledning til å flyte på foregående års prestasjoner», heter det i en pressemelding.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS