Espen Hjulstad

Scandic styrker utenlandssatsingen

Espen Hjulstad er ansatt som Account Director International Leisure Sales i Scandic Hotels. Hjulstad skal jobbe aktivt og strategisk med å drive trafikk til Scandic sine hoteller fra det internasjonale markedet.

Publisert


De senere årene har Hjulstad jobbet med å utvikle feriehusmarkedet gjennom sitt lederskap i Novasol, og sist kommer han fra stillingen som salgsdirektør for kurs- og konferansemarkedet i Rica Hotels.

Nordisk salgsteam

I sin nye rolle i Scandic skal han inngå i det nordiske salgsteamet på ferie- og fritidsmarkedet. Hjulstad vil jobbe med å utvikle samarbeidet og volumene fra nøkkelkunder på det internasjonale markedet og fra definerte ute markeder. I tillegg til dette vil Hjulstad holde et ekstra øye med ferie- og fritidsmarkedet I Norge.

Hjulstad har lang og bred bransjeerfaring, og blir en sentral person når vi nå øker innsatsen i det internasjonale markedet. Vi har en offensiv vekststrategi, og da er det viktig også å lykkes i disse store og viktige markedene, sier administrerende direktør i Scandic Norge, Svein Arild Steen-Mevold.

Spennende tid og store ambisjoner

Scandic har gjennomgått en modernisering og en omfattende profesjonalisering siden Hjulstad sist jobbet i hotellkjeden. Han kommer til en kjede med store ambisjoner og mange spennende prosjekter. Sommeren 2013 åpnet kjeden Sørlandets største hotell på Bystranda i Kristiansand, våren 2014 åpner det nye Scandic Stavanger City, og i tillegg åpner Scandic et av Nordens største kurs- og konferansehotell, Scandic Lerkendal, i Trondheim i august.— Det er klart at de store, positive endringene og de klare vekstambisjonene var medvirkende til at jeg valgte å gå tilbake til Scandic. For en med så mye lidenskap for reiseliv som meg er det vanskelig å si nei til utfordringene jeg nå skal få lov til å bryne meg på, sier Hjulstad.

Spennende nye markeder

Mange internasjonale markeder er i positiv utvikling, og Hjulstads ansvarsområde vil bli stadig viktigere. Det er i dag særlig positive signaler i markeder fra Asia, USA og Sør- Amerika. I tillegg knytter det seg forventning til utviklingen i Sør-Europa og den voksende økonomien i Øst-Europa.

— En sterk posisjon er viktig også i det utenlandske markedet. Vi har i dag et svært attraktivt tilbud til turister som besøker Norge og Norden generelt, og jeg er trygg på at vi vil lykkes med den strategien vi nå har. I tillegg besitter Scandic-konsernet svært mye erfaring og kompetanse vi kan dra nytte av, sier Hjulstad.

Pressemelding

Powered by Labrador CMS