Roar Hildonen kan bli Årets restauratør 2016. Her med sin kompanjong gjennom mange år, Alexander Skjefte. (Foto: Morten Holt)

Tre kan bli «Årets restauratør»

Roar Hildonen, Jørn Lie eller Tom Victor Gausdal blir «Årets restauratør 2016».

Publisert
Jørn Lie kan bli Årets restauratør 2016. (Foto: Morten Holt)

Den siste som ble tildelt prisen «Årets restauratør» var Bent Stiansen. Han mottok utmerkelsen i 2011.

Det kom inn 30 nominasjoner til årets pris, men tre står nå igjen i kampen om å få prisen, som deles ut i på et arrangement på Sola strand Hotel ved Stavanger i forbindelse med Serviceforum torsdag 10. mars.

Lie, Gausdal og Hildonen

Tom Victor Gausdal kan bli Årets restauratør. (Foto: Morten Holt)

Jørn Lie er mest kjent for å være mannen bak Gamle Raadhus i Oslo. For et par år tilbake åpnet han også Vaaghals i Barcode sammen med kompanjong på Gamle Raadhus, Eirik Lillebø.

Tom Victor Gausdal er trolig den mest profilerte av de tre – gjennom mange TV-opptredener de siste årene, nå om dagen i Top Chef. Han driver Strand Restaurant i Bærum, og er også delaktig i andre restauranter i Oslo-området.

Roar Hildonen kan bli Årets restauratør. (Foto: Morten Holt)

Roar Hildonen er mest kjent for To Rom og Kjøkken i Trondheim, men har vært aktiv i bransjen i trønderbyen i 35 år. 1993 åpnet han restauranten og baren Kontoret, der han fikk med seg Alexander Skjefte. De to åpnet To Rom og Kjøkken sammen i 2005, og i august åpner duoen et nytt serveringssted i E.C.Dahls Bryggeri i Trondheim (sak i magasinet Horeca, nummer 1 2016)

Her kan du lese hva Adressa.no skriver etter at Hildonen ble nominert.

NHO Reiseliv og Norsk Hotellhøgskole

Det er NHO Reiseliv som deler ut denne prisen i samarbeid med Norsk hotellhøgskole. Prisen ble innstiftet i 2006, da i et samarbeid mellom Horeca og NHO Reiseliv, og ble sist delt ut i forbindelse med Smak-messen på Norges Varemesse i 2011.

Den gang var det Bent Stiansen som fikk prisen.

Ifølge NHO Reiseliv skal det igjen satses på prisen der følgende kriterier skal tillegges vekt: Måltidsopplevelse, konseptgjennomføring, kundetilfredshet, ansvarlig drift, ansvarlig ledelse og samfunnsansvar.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Powered by Labrador CMS