Robert Bekkhus Nortura

Endringer i Nortura-ledelsen

Robert Bekkhus er utnevnt til konserndirektør for Merkevaresalg og går inn i Norturas konsernledelse. Han får ansvaret for salget av Gilde, Prior og øvrige merkevarer til dagligvarehandelen i Norge. Bekkhus tiltrer stillingen med øyeblikkelig virkning. Ytterligere to konserndirektører, Torleif Bjella og Kjell S. Rakkenes, får utvidede ansvarsområder.

Publisert

Robert Bekkhus er ansatt som konserndirektør for Merkevaresalg. Han kommer fra stillingen som direktør for Produktpartner i Nortura.

Salgsfunksjonen for merkevarene i Nortura skal rendyrkes som en egen avdeling for å styrke relasjonene med konsernets kunder.

Tilpasning til den økende konkurransen

Denne avdelingen har tidligere vært organisert sammen med selskapets markedsavdeling. Salgsorganisasjonen skal arbeide tettere på kundene og på en måte som gjør at Nortura kan utvikle kundetilpassede egg- og kjøttprodukter for kjedene.

– Dette er en tilpasning til den økende konkurransen og butikkenes ønske om differensierende produkter. Robert har levert solide resultater og han vet hvordan han kan bruke ressursene i konsernet til å utvikle de konseptene kundene våre etterspør, sier konsernsjef Arne Kristian Kolberg.

Større organisasjonsomlegging

Denne endringen kommer som følge av en større organisasjonsomlegging. Torleif Bjella, som i dag er konserndirektør med ansvar for EMV (Produktpartner), industri- og proffsalg i Nortura, overtar ansvaret for produktutviklingsavdelingen. Samtidig skal han bygge en avdeling som skal styrke innovasjonsarbeidet på uforedlet kjøtt.

– Vi ønsker å åpne opp produktutviklingen i konsernet for å gjøre den mer kunde- og driftsnær. Samtidig vil vi involvere driften og verdikjeden i større grad i utviklingsarbeidet. Vi må skape en klarere sammenheng mellom råvarekvaliteten fra den norske bonden og produktene folk finner i butikkhyllen, sier Kolberg.

Annen kommunikasjon

Nortura tar videre et fremtidsrettet grep for å tilpasse markedsføring og kommunikasjon til en ny kommunikasjons- og medievirkelighet. Selskapet samler alle ressursene og rendyrker kompetansen innen merkevarebygging, reklame, innsikt, design, PR, digitale kanaler og kommunikasjon i en avdeling.

– Endringene i medielandskapet betyr at vi må endre måten vi kommuniserer med omverdenen, og hvordan vi markedsfører våre merkevarer. Tradisjonell kommunikasjon har ikke lenger like god effekt. Vi må engasjere forbrukeren mer i vår markedsføring og kommunikasjon, og vi må sørge for at virkemiddelbruken i de ulike kanalene henger sammen, sier Kolberg.

Ny avdeling: Merkevarebygging og Kommunikasjon

Kjell S. Rakkenes blir konserndirektør for den nye avdelingen som heter Merkevarebygging og Kommunikasjon. Han er i dag konserndirektør for Kommunikasjon og Trygg Mat.

Pressemelding

Powered by Labrador CMS