Nordic Choice Hotels spisser sine kjeder

Det er nå besluttet å videreutvikle og spisse hotellkjedene Comfort Hotels, Clarion Hotels og Quality Hotels inn mot tre tydelige gjestesegment.

Publisert

I januar 2016 begynte Nordic Choice Hotels konsolideringen av sine fem merkevarer Clarion Hotels, Clarion Collection Hotels, Quality Hotels, Quality Resort Hotels og Comfort Hotels.

– Vi tror ikke på et standardprodukt, fordi det ikke finnes en standardgjest. Våre gjester har ulike behov og ønsker for reisen, og derfor har vi alltid ønsket å gi dem valgmuligheter i form av ulike kjede-brands og en portefølje av frittstående hotell, sier Katalin Paldeak, COO i Nordic Choice (Chief Operating Officer).

Katalin Paldeak i Nordic Choice Hotels. (Foto: Tord Erik Andresen)

Tre tydelige markedssegmenter

Clarion Hotel Air.

– I dagens marked ser vi tre tydelige markedssegmenter i Norden. På bakgrunn av dette har vi nå valgt å spisse Clarion Hotels, Quality Hotels og Comfort Hotels mot disse tre gjestesegmentene. Det er et steg i riktig retning siden gjestene etterspør tydelige merkevarer, sier Paldeak.

«Nordic Choice Hotels har nå begynt arbeidet med å samle Clarion- og Clarion Collection-hotellene i et brand, Clarion Hotels, for å møte de mer erfarne og kvalitetssøkende gjestene som ønsker mer enn bare et hotell. I tillegg konsolideres Quality- og Quality Resort Hotels, som sikter seg inn mot et gjestesegment som liker en varm, sosial og gøyal hotellopplevelse enten man er på ferie med familien eller konferanse med kollegaer. Comfort Hotel skal på sin side levere ett avslappet og urbant hotellprodukt til de unge til sinns», heter det i en pressemelding.

Tydeliggjøring

– Arbeidet vi nå har påbegynt handler i hovedsak om å tydeliggjøre hver kjede mot sine respektive målgruppe i enda større grad. Ved å tilpasse serviceopplevelsen og hotellkonseptene, skal gjester av Clarion- og Clarion Collection Hotels oppleve samme atmosfære, uavhengig om de besøker et lite eller stort hotell. Og for Quality Resort-hotellene som nå vil inngå i Quality Hotels, er målet en reposisjonering av nye Quality Hotels som vil gi gjestene en «Fun & Friendly» hotellopplevelse. Gjennom å videreutvikle de tre kjedene vil gjestene oppleve at det blir enda enklere å velge rett kjede og rett hotell til ulike reiseformål, sier Paldeak.

Nye hoteller i porteføljen

I løpet av 2016 vil hver av de tre hotellkjedene få nye tilskudd i hotellporteføljen. I løpet av våren får Comfort Hotel tre nye hotell; Comfort Hotel Karl Johan, Comfort Hotel Gøteborg og Comfort Hotel Norrköping. Og i oktober begynner et nytt spennende kapittel for både Nordic Choice Hotels og Clarion Hotels, når kjeden åpner sine to første hotell i Helsinki i Finland med kun får dagers mellomrom.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Nordic Choice Hotels

* Nordic Choice Hotels ble etablert i 1990, og er et av Nordens største hotellkonsern med 184 hoteller.

* Nordic Choice Hotels har 13 000 medarbeidere i Skandinavia og Baltikum.

* Selskapet markedsfører kjedene Comfort Hotels, Quality Hotels og Clarion Hotels, samt 15 frittstående hoteller.

* Alle hoteller er miljøsertifisert etter ISO 14001.

* Bak Nordic Choice Hotels står Petter A. Stordalen, som er eier og styreleder. Torgeir Silseth er administrerende direktør i Nordic Choice Hotels.

* Les mer Nordicchoicehotels.no

 

Powered by Labrador CMS