Turid Viker Bråthen

Italia skal erobre Norge

Norge skal opplyses om italienske skinker og ost.

Publisert

De to italienske organisasjonene, Consorzio del Prosciutto di Parma og Consorzio del Formaggio Parmigiano-Reggiano, som representerer samtlige produsenter av Parmaskinke og parmesanost, skal fra nå av drive aktiv opplysningsvirksomhet om sine produkter i Norge.

Kommunikasjonsbyrået Lynx Porter Novelli vil fungere som skinke- og osteprodusentenes forlengede arm i Norge og Skandinavia.

- Vi har de siste fem årene jobbet mye med mat og ernæring og gleder oss til å informere om Parmaskinke og parmesanost og deres anvendelsesmåte. Produktene er mer enn mat, de er også synonymer med kultur og lang tradisjon, sier daglig leder i Lynx Porter Novelli, Turid Viker Bråthen.

- Tidligere studier har vist at italiensk mat scorer høyt hos nordmenn. Vi har ingen grunn til å tro at det er i ferd med å endre seg. Nye tall viser at parmesan og Parmaskinke er blitt populære ingredienser i det norske kjøkken. Det siste året har blant annet eksporten av Parmaskinke til Norge økt med 86,6 % i volum.

Powered by Labrador CMS