SundbytunetSundbyWerme

Nå lanseres Sundbytunet Bryggeri

I disse dager kommer et nytt ølmerke på markedet. Sundbytunet Bryggeri lanserer øl på flasker og på fat levert til restauranter og utesteder i Oslo. Bak lanseringen står Norges første kvinnelige øl-gründer, Kjersti Sundby.

Publisert

Gründer Kjersti Sundby og sjefsbrygger Frank Werme på Sundbytunet presenterer Sundbytunet Bryggeri og n ye øltyper. (Foto: Sundbytunet)

Sundbytunet åpnet i november 2011 og er en av landets største privatfinansierte kultursatsinger. Med utgangspunkt i lokale tradisjoner forenes mat- og drikkekultur, håndverk og opplevelser.

Bare noen kilometer fra Norges hovedflyplass, midt i landets raskets voksende småby, har sjuende generasjon på gården Døhlen satset titals millioner på et unikt konsept.

Les om åpningen av Sundbytunet her

Sundbytunet Bryggeri

Nå er øl-produksjonen i gang, for tapping både på flasker og fat. Alt vil markedsføres under varemerket ”Sundbytunet Bryggeri”. Første brygg fra Sundbytunet er har fått navnet ”Kjellerpils”.

– Kjellerpilsen er min tolkning av en tysk Kellerbier, en ufiltrert, myk Pils med litt mer humle enn en standard norsk pils. Vi har også klar en Red Ale med inspirasjon fra USA og Irland. Jeg ønsker at det er mye mer å hente i ølverdenen enn masseprodusert pils, sier sjefsbrygger Frank Werme.

50 000 flasker i året

– Med dagens kapasitet kan vi produsere 50 000 flasker i året. Men vi har 300 mål tomt og vurderer å bygge et større anlegg etter hvert. Vi ser en internasjonal trend hvor mikrobryggerier får innpass i markedet, samtidig vokser folks bevissthet omkring ulike øltyper og ølkvalitet. Vi er stolte av at vi nå har startet et nytt kapittel i Sundbytunets historie, sier Kjersti Sundby, gründer og eier av Sundbytunet.

Pressemelding

Vil du holde deg oppdatert i horecabransjen?

"

Bestill et abonnement på magasinet Horeca i dag

Åtte ganger i året byr vi på masse nyttig og interessant fagstoff for deg som arbeider på alle nivåer i horecabransjen. I sin 43. årgang er Horeca den beste kanalen til bransjen gjennom magasinets systematiske og grundige dekning av hovedmålgruppene:

• hoteller, kurs-/konferanse- og andre overnattingsbedrifter

• restauranter

• barer og puber

• utesteder

• kafeer

• contract catering

• kantiner

• institusjoner

Bestill abonnement på magasinet Horeca her

Hold deg også oppdatert med vårt gratis nyhetsbrev, som blir sendt ut 1-2 ganger hver eneste uke.

Meld deg på gratis nyhetsbrev her

"
Powered by Labrador CMS