ConferenceCoast Kursdeltakere2

Selger Vestfold på tvers av hotellkjeder og byer

Nylig var 24 selgere samlet på Farris Bad i Larvik for å delta på Innovasjon Norges kurs «Hvordan selge på det nasjonale og internasjonale møte- og konferansemarkedet». Kurset samlet selgere fra reiselivsbedrifter i hele Vestfold, på tvers av både hotellkjeder og Vestfoldbyer, for å få faglig påfyll og ikke minst bygge nettverk for fremtidig samarbeid.

Publisert

Innovasjon Norges salgskurs ble lansert i 2012 og inngår i Innovasjon Norges kurstilbud til reiselivsnæringen.

Øke med 20 prosent

Dette kurset er skreddersydd for dem som arbeider med salg rettet mot det nasjonale og internasjonale møte- og konferansemarkedet. Målsettingen med kurset er at hver enkelt selger skal bli flinkere i den kritiske fasen av salgs- og markedsarbeidet, som går fra forespørsel til kontrakt.

Målet er å øke tilslaget med 20 prosent. Kurset er utviklet av Congress-Conference AS og Scan Learn AS, som er noen av de selskapene med lengst erfaring i salg og gjennomføring av kongresser, møter og konferanser i Norge og internasjonalt.

Internasjonal møtetrafikk til Vestfold

Fem av de største reiselivsbedriftene i Vestfold; Oslofjord Convention Center, Quality HotelTønsberg, Rica Park Hotel Sandefjord, Farris Bad i Larvik og TORP Sandefjord Lufthavn; har etablert bedriftsnettverket «The Conference Coast».

Les mer om etableringen av The Conference Coast i fjor høst her

Bakgrunnen for samarbeidet er å utløse ny internasjonal møtetrafikk i Vestfold gjennom å utvikle salgbare konsepter til MICEE kunder (meeting, incentive, conference, exhibition, event).

– Dette salgskurset som The Conference Coast har tatt initiativ til å arrangere, er et ledd i å profesjonalisere alle reiselivsaktører i Vestfold, slik at vi kan være bedre rustet til å jobbe mot krevende internasjonale kunder. Vi er samtidig svært fornøyde med at det er mulig å samarbeide mot et felles mål, på tvers av både hotellkjeder og bygrenser, sier salgssjef i The Conference Coast, Anne Strømøy.

Havsbad og nettverksbygging

Kurstilbudene i regi av Innovasjon Norges er lagt til rette for at, det i tillegg til faglig påfyll, også skal være en arena for nettverksbygging. Farris Bad viste seg å være godt egnet til å bli bedre kjent med hverandre gjennom bl.a. friskt morgenbad i havet og kreative gruppeoppgaver dramatisert i fjæra. «Deltakerne ga uttrykk for at dette var et initiativ som må videreføres for å utvikle et nærmere samarbeid på tvers av den enkelte bedrifts salgsavdeling.

– Vi ser for oss å samle alle igjen for å bygge videre på det gode teamarbeidet vi startet her på Farris Bad, sier Strømøy.

– Og resultatet håper vi kommer i form av nye, internasjonale kurs- og konferansegjester til både overnattingsbedrifter og aktivitetsleverandører. Og at kundene kommer via Torp Sandefjord Lufthavn, legger Ole George Nilsen, salgssjef i Oslofjord Convention Center, til.

Pressemelding

"
Powered by Labrador CMS