
Verdenslansering i Norge
Sprudlende vann med alkohol skal skape bølger blant sukkerbevisste nordmenn.
Kullsyreholdig vann med alkohol og naturlig fruktsmak har blitt den raskest voksende nye alkoholholdige drikken noensinne i opprinnelseslandet USA. Nå lanserer Carlsberg og Ringnes hard seltzeren Garage – eksklusivt i Norge.
Carlsberg valgte Norge for lanseringen av Garage

Hard seltzer er en helt ny kategori alkoholholdig drikke med få kalorier, veldig lite sukker og frisk smak fra frukt.
– Carlsberg har valgt Norge for lanseringen av Garage, bryggeriets aller første hard seltzer, fordi drikke med lite sukker og få kalorier allerede er uvanlig populært blant forbrukere her til lands. Ringnes skal selge to smaksvarianter av Garage – Wild Raspberry og Lemon + Lemongrass, sier merkevaresjef for Garage hos Ringnes, Anni Lehtinen.
Få kalorier og lavt sukkerinnhold
Hard seltzer har fått et enormt publikum på rekordtid i USA, der salget virkelig begynte å ta av i 2016. Ettcer det har det amerikanske markedet vokst til å bli verdt rundt 21 milliarder kroner.
– Hard seltzer har blitt ekstremt populært fordi det tilbyr et forfriskende og mer modent alternativ til mye søtere drikker, som for eksempel rusbrus. Hard seltzer er også diskret smaksatt med ekte frukt og representerer et mer moderat og mildt alternativ til spritbaserte drinker. Dette appellerer til de som ønsker å ta bevisste livsstilsvalg, sier Lehtinen.
En hard seltzer som Garage inneholder bare halvparten så mange kalorier som rusbrus og vin og kun to gram sukker per boks. Norske forbrukere generelt er helsebevisste og verdensledende når det gjelder å velge sukkerfri brus. Anni Lehtinen tror at dette, i tillegg til den friske smaken, kommer til å gjøre hard seltzer svært populært blant nordmenn.
Pressemelding