Bjørgvin Thorsteinsson (44) er ansatt som ny administrerende direktør på Radisson Blu Royal Garden Hotel i Trondheim. Thorsteinsson kommer fra samme stilling på Rica Hell Hotell. Thorsteinsson har også tidligere arbeidet på det ærverdige hotellet ved Nidelven.
Han kom til Norge som 15 åring, og har siden videregående tatt utdannelse og hatt jobber som alle har pekt i retning hotelldrift.
Spesiell plass i hjertet
– Jeg gleder meg enormt til å komme i gang på Royal Garden. Det er et unikt hotell med en helt spesiell plass i hjertet til mange. Nå står vi overfor en periode med rehabilitering, og det føles veldig riktig å bli en del av teamet som skal være med å lede den prosessen fra dag en, sier Thorsteinsson.
Renoveres for over 100 millioner kroner
Den omfattende renoveringen til over 100 millioner kroner starter allerede i høst og vil forsterke hotellets unike fremtoning med basis i lokal byggeskikk.
"
Bjørgvin Thorsteinsson (44) har også tidligere arbeidet på Radisson Blu Royal Garden Hotel.
Både fasade, inngangsparti og resepsjonsområdet vil gjennomgå store forandringer. I tillegg skal alle hotellets 298 rom og bad renoveres. Men også Bakkus Restaurant, Galleriet Bar, konferanserommene med tilstøtende vrimleområde skal oppjusteres.
Men det er ikke første gang Thorsteinsson arbeider ved Trondheims hotellikon. Allerede i 1995 ble han ansatt som Management Trainee ved Royal Garden. Ved samme hotell har han også vært F&B Manager, en stilling han også har hatt ved Radisson Blu Airport Hotel Gardermoen.
– Radisson Blu har hatt gleden av å ha Bjørgvin ansatt i hele flere ulike stillinger, og han har vist en unik evne til å skape gode resultater og fornøyde medarbeidere. Jeg ønsker ham hjertelig velkommen tilbake, sier Christian Gartmann, Area Vice President Nordic i The Carlson Rezidor Hotel Group.
Utdannet innen F&B Management
Som utdannet innen Food & Beverage Management er selvsagt mat og vin en lidenskap for Bjørgvin på fritiden. Og når han ikke sørger for hotellet og dets gjesters ve og vel eller fordyper seg i mat og vin liker han å være sammen med familien, spille sjakk og trene.
Åtte ganger i året byr vi på masse nyttig og interessant fagstoff for deg som arbeider på alle nivåer i horecabransjen. I sin 43. årgang er Horeca den beste kanalen til bransjen gjennom magasinets systematiske og grundige dekning av hovedmålgruppene:
• hoteller, kurs-/konferanse- og andre overnattingsbedrifter