nespresso - logo

Fire nye Grand Cru-kaffevarianter fra Nespresso

En kopp kaffe er ikke bare en kopp kaffe. Smaksvariasjonene er endeløse, og akkurat som i vinens verden er det store sprang mellom de gode og de dårlige opplevelsene. Nå lanserer Nespresso tre nye Grand Cru-varianter i serien Pure Origin og en Fortissio Lungo.

Publisert

- Kaffeforskjellene er store, både når det kommer til kvalitet, karakter og smak. Noen kaffetyper er rike og fyldige, mens andre har mer fruktig eller søtere smak. Akkurat som vin passer godt til noe og mindre bra til andre ting, er noen kaffetyper bedre egne i kombinasjon med visse smaker enn andre, forklarer administrerende direktør Kristen A. Hovland i Nespresso Norden.

Mange faktorer

Det er ikke tilfeldig at Nespresso sin eksklusive kaffe deler betegnelsen Grand Cru med vinindustrien. Akkurat som en Grand Cru-vin skiller seg fra enkel bordvin, skiller Grand Cru-kaffen fra Nespresso seg ut i kaffelandskapet med sin høye kvalitet.

- En rekke faktorer påvirker hvordan kaffeopplevelsen din blir. Kvaliteten på kaffebønnene, jordsmonnet og forskjellige måter å brenne kaffen på, - alt er med på å gi kaffen sin særegne smak, sier Hovland.

Fire nye kaffevarianter

Nå lanserer Nespresso tre nye Grand Cru-varianter i serien Pure Origin og en Fortissio Lungo. De tre Pure Origin espressoblandingene kommer fra tre av verdens mest anerkjente kaffeland Colombia, Brasil og India. De omfavner hvert sitt lands sjel, aroma og særtrekk.

I tillegg tilbyr nå Nespresso en ny kraftig Fortissio Lungo.

- Spesielt har vi store forventninger til vår nye variant for en stor kopp kaffe, Fortissio Lungo som vi tror vil gå rett hjem hos norske kaffedrikkere. Det er en sterk kaffe som er et tilskudd i vårt sortiment til de som ønsker å drikke en stor kopp kaffe, sier Hovland.

De nye kaffetilskuddene betyr at en av verdens ledende kaffeprodusenter nå har til sammen 16 særegne kaffevarianter i sitt faste sortiment.

Kvalitetsbevisste nordmenn

Nespresso sin sterke kvalitetsfokus i alt fra kaffebønnene og jordsmonnet til selve kaffemaskinene, er grunnlaget for den suksessen kaffeselskapet har opplevd i både Norge og resten av verden. Kristen A. Hovland tror nordmenns forkjærlighet for kaffe, også bidrar til Nespresso sin norgessuksess.

- Nordmenn drikker mye kaffe, og vi er opptatt av høy kvalitet. Når folk først har vent seg til å kjøpe god kaffe sitter det langt inne å velge noe annet, sier Hovland.

Pressemelding

Powered by Labrador CMS