OKI Svein Kringlen første

OKI tilbyr tre års garanti på skrivere

Som første skriverprodusent i Norge og Europa innfører OKI Printing Solutions nå en kostnadsfri garanti i tre år ved kjøp av samtlige av selskapets skrivere, fakser og multifunksjonsmaskiner. Det gjelder også for hoteller, restauranter og andre servicebedrifter, som kan få tredoblet garantitiden.

Publisert

Norgessjef for OKI, Svein Kringlen. (Foto: OKI)

Det må kunne karakteriseres som en liten revolusjon i bransjen som kan være av stor nytte for servicebedrifter som har behov for en skriver som alltid fungere med lang levetid.

I garantien inngår service på stedet påfølgende dag for alle fargeprintere og multifunksjonsmaskiner. OKI regner ikke med at dette tilbudet vil påføre virksomheten vesentlige kostnader som følge av selskapets mangeårige satsning på kvalitetsprodukter. For kundene innebærer tiltaket større trygghet og lavere kostnader samtidig som miljøet spares for store mengder elektronisk avfall, heter det i en pressemelding.

Vare som varer

- Som første, og foreløpige eneste printerleverandør, tilbyr OKI en utvidelse av garantiperioden til tre år ved kjøp av selskapets produkter. For mange bedrifter innebærer dette en tredobling av garantiperioden. I dagens marked er skrivere, særlig i de lavere prissegmentene, nærmest ansett som forbruksvare, sier Svein Kringlen, Norgessjef i OKI Printing Solutions.

Service på dagen

I tre års garantien inngår service på stedet dagen etter feilregistrering, uten kostnader forbundet med reisetid, utført arbeid eller reservedeler. For telefakser, matrise- og kvitteringsskrivere samt mindre sort/hvitt-skrivere dekker garantien innlevering til forhandler/servicesenter.

- Tilbudet fremhever en av våre fremste konkurransefordeler - høy produktkvalitet med lang varighet. Samtidig demonstrer det hvilken tillit vi selv har til at våre produkter fremstilles med høyest mulig standard. Vi ønsker at våre kunder skal være like trygge på at de til enhver tid har pålitelig og ubegrenset tilgang til forretningskritisk produksjon av utskrifter in-house. En lang produktlevetid bidrar dessuten til å holde utskriftskostnadene nede. Det gir kundene en stor konkurransefordel uansett bransje, utdyper Kringlen.

Miljøtanke

Det er også en miljøtanke bak tilbudet. Holdbare produkter reduserer belastningen på miljøet. Elektronisk avfall er blant verdens raskest voksende avfallstyper, og fortsatt er det bare en liten andel som samles inn og gjenvinnes.

- Alle bør ta et miljøansvar. Vi gjør det blant annet gjennom å fremstille kvalitetsprodukter som har lang levetid og ikke trenger byttes ut på mange år. Bruk-og-kast filosofien er på vei ut, sier Svein Kringlen. For å kunne utnytte den kostnadsfrie garantien må kjøperne registrere produktet innen 30 dager etter kjøpet.

- Ved at kundene registrerer seg kan vi også respondere raskere på supportspørsmål og feil, slik at kundene oppnår flere fordeler av registreringen. I tillegg får vi kjennskap til hvordan kundene helst vil bli kontaktet og kan få informasjonen ut på en raskere og mer målrettet måte, sier Kringlen.

Tilbudet om 3-års garanti gjelder over hele Europa.Les mer på OKIs hjemmeside

OKI Printing Solutions:

* OKI Printing Solutions er et varemerke i OKI Data Corporation

* OKI Data Corporation omsatte for om lag 10 milliarder kroner i 2008

* OKI Printing Solutions salg fordeler seg på Europa 54 %, Nord- og Sør-Amerika 22 %, Asia og Oseania 18 % samt øvrige 6 %

* OKI Printing Solutions finnes i 120 land over hele verden

* OKI Electric er et japansk elektronikkselskap, grunnlagt i 1881 og som omsetter for ca. 700 milliarder yen per år.

* OKI Electric har ca. 23 000 ansatte i verden hvorav ca. 7 000 er ansatt utenfor Japan

Mer om OKI finnes på www.oki.no og www.oki.com

Pressemelding

"
Powered by Labrador CMS