Ringnes Ny design nett

Ringnes med ny design

Et nytt og helhetlig design på Ringnes-porteføljen skal nå gjøre det lettere for forbrukeren å finne sin Ringnes-favoritt, og kanskje friste til å forsøke ett nytt øl.

Publisert

Ringnes med ny design. (Illustrasjon: Ringnes)

- Gjennom 130 år har Ringnes gått fra å være et lokalt bryggeri til å bli en del av et internasjonalt konsern. Vi ønsker nå å styrke Ringnes` posisjon som et kvalitetsøl for dem som ønsker en god ølopplevelse, forteller marketingdirektør Johnny Ottesen

Verdier

- Vi gjør to ting samtidig; oppgraderer designet og henter opp igjen bryggeritradisjoner og bryggeristoltheten. Historie, tradisjon og lokal forankring er viktige verdier for oss, sier Ottesen.- Arbeidet med designet har tatt rundt seks måneder, og det er flere områder vi har sett på; vår designhistorie, ulike forbrukerundersøkelser og synlighet i butikk. Deretter har vi utarbeidet ny design i samarbeid med Scandinavian Design Group, SDG.

Ansiktsløftning

- Dette mener vi har ført til et flott resultat. Nå har hele porteføljen fått en ansiktsløftning som understreker ølets kvalitet, opprinnelse og stolthet, sier marketingdirektøren.- Vi har utviklet øldesign for Ringnes i mange år og dette redesignet er det vi er mest stolt av. Både prosessen sammen med Ringnes og selve designutviklingen har vært en reise vi virkelig har fått utvikle oss sammen på. Dette designet håper vi vil tydeliggjøre hva Ringnes som bryggeri står for, samtidig som Ringnes blir mer synlig i butikk, uttaler strategisk rådgiver og kundeansvarlig fra Scandinavian Design Group.- Det nye designet både på boks og 6-packen gjør at hele porteføljen står svært godt ut i butikk, sier marketingdirektør Johnny Ottesen.

Pressemelding

Powered by Labrador CMS