Laguna-iskaffe1

Slushbasert iskaffe sommerens slager

– Vi har utviklet en banebrytende slushbasert iskaffe, som etter forhåndsinteressen å dømme, ser ut til å bli en av sommerens store slagere, sier daglig leder Lasse Andersen i Laguna Produkter AS.

Publisert

Lasse Andersen instruerer butikkmedarbeider Anne Bjørnbakken hos MIX i Bryn Senter i den enkle bruken av maskinen. Hun står klar med aktuelle ’Creamers’. (Foto: Odd Henrik Vanebo)

– Når jeg våger å bruke et så sterkt ord som "banebrytende om Laguna Iskaffe", er det fordi vi har løst et hovedproblem med dette spesielle produktet. Melk, fløte og sukkerholdige smakstilsetninger gjør renholdet ikke bare vanskelig, men nesten håpløst. Det er ikke uten grunn at flere konkurrenter har gitt opp å selge slushbasert iskaffe først og fremst på grunn av uhåndterlig fett og melk.

Creamers

– Det vi har gjort, er å tilby melk og fløte og andre smaker i kaplser, som vi kaller "Creamers" – i fire varianter: Amaretto, Irish Coffee, French Vanilla og Hazelnut. Den valgte "Creamer" tilsettes og røres ut som fløte i kaffen etter tapping i kopp eller krus. Maskinen er designet for selvbetjening; kundene liker jo å lage sin egen drikk. Men det er selvfølgelig ingenting i veien for å servere kaffen med valgt "Creamer" attåt, presiserer Andersen.

Et hyggelig problem

Ingrediensene er utviklet i samarbeid med søsterselskapet i USA (50 prosent eierskap i Freezing Points Ltd.). Maskinen produseres i Spania, vel å merke spesialdesignet for norske forhold. Det ble først bestilt 50 maskiner til sesongen, men interessen var så stor, at det umiddelbart måtte bestilles nye 50 maskiner. Nye bestillinger står i kø.

– Et hyggelig problem, sier Lasse Andersen, som rykket opp fra markedssjef til sjefsstolen høsten 2009.

20-årsjubileum

Laguna Produkter AS kan i år feire sitt 20-årsjubileum, og er i jubileumsåret markedsleder innen halvfrosne vannisprodukter (slush). I sortiment inngår bl.a. merkevarene Tropical Shave Ice og Brain Cooler.

Laguna Produkter AS har gjennomgått en reorganisering siden 2007.

– Da vi flyttet inn i flunkende nye, hypermoderne lokaler i Holmestrand, hvor vi har en tilsvarende moderne produksjonslinje. Det viktigste ellers er at vi har lagt om distribusjonen. Alle egne lastebiler er solgt; vi baserer oss nå fullt og helt på grossistdistribusjon (Asko, Servicegrossistene og Scandifood Engros). Vi er tilbake i Statoil etter at Diplom Is trakk seg fra satsning på slush, og vi har kjøpt kundemassen til Slush Norge AS, opplyser Lasse Andersen.

Fastfood.no

"
Powered by Labrador CMS