Foran fra venstre Amalie Hatlevik, Hanne Hollstedt, Marte Slaastad Rudberg, Ida Eide, Vibeke Trasti og Sheikh Ali fra Thon Hotels. Bak fra venstre Kåre Hauge (IUM), Marthe Berg (VG Partnerstudio) og Ailin Johnsen (VG Partnerstudio). (Foto: Thon Hotels)

Thon Hotels ble «Årets markedsfører»

Markedsføringsforeningen i Oslo har kåret Thon Hotels til «Årets Markedsfører 2018».

Publisert

– For noen år siden satte vi i gang et omfattende markedsarbeid. Selv om vi har sett resultater av denne satsningen over tid, er det ekstra hyggelig å bli anerkjent og slå kjemper som DNB og Norwegian i konkurransen om å bli «Årets Markedsfører». Jeg tror det er spesielt den interne jobben vi har gjort med å samkjøre flere fagavdelinger som gir de gode resultatene, sier konserndirektør for Thon Hotels, Morten Thorvaldsen.

I 2018 var det spesielt kampanjen ThonTester som fikk mye oppmerksomhet.

– Siden vi er så trygg på kvaliteten på hotellene våre var jeg ikke vanskelig å be da markedsavdelingen ville invitere hele Norges befolkning til å teste oss. Over 87.000 personer ville være ThonTestere. Anmeldelsene vi fikk fra testerne brukte vi til å markedsføre hotellene våre. Dette ble en suksess, sier Thorvaldsen.

Prisutdelingen foregikk på Latter i Oslo under arrangementet «MFO Case».

– Denne prisen betyr mye for Thon Hotels. Takk til alle de som har jobbet så hardt i markedsavdelingen, til våre samarbeidspartnere i VG Partnerstudio, IUM og Ernö reklamebyrå og ikke minst til de mange tusen kollegene som arbeider i Thon Hotels, sier Hanne Hollstedt som er markedssjef i Thon Hotels.

Juryens begrunnelse

Fra scenen leste professor i markedsføring ved BI, Lars Erling Olsen, juryens begrunnelse for «Årets markedsfører»:

«Årets vinner har både vært systematisk og modig i sin markedsføring. Arbeidet har vært preget av god situasjonsforståelse og nøyaktig innsiktsinnhenting om kundene. Juryen har latt seg imponere av en ærlig og åpen tilnærming til markedsføringsfaget, der feil, mangler og bommerter i markedsføringen ikke er forsøkt skjult, men heller har vært forsøkt snudd til noe positivt. Noen ganger med stort hell. Arbeidet har vært preget av en god helhetsforståelse, der man har startet å arbeide internt med produktet før man har vært moden for å lansere store eksterne konsepter. Årets vinner har ikke bare jobbet godt med kommunikasjon, og levert et helhetlig kommunikasjonskonsept. De har vært like opptatt av distribusjon, pris og ikke minst sitt eget produkt. I en heller tradisjonell organisasjon har man evnet å lytte til kunden, få de ansatte til å fungere som merkeambassadører og vridd fokus vekk fra kortsiktig salg til langsiktig merkevarebygging. Juryen er spesielt imponert over resultatene av endret strategi – både merkevaremessig, men enda mer på forretningssiden. I en digital moden bransje, har man lykkes med økning i omsetning hver måned i hele 2018 og de har lykkes med å vri prisen på produktet opp til samme nivå og høyere enn hovedkonkurrentene uten å tape volum. Vinneren av Årets Markedsfører 2018 er Thon Hotels».

Pressemelding

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS