NAC satser videre med flere nyansettelser. Her er noen av dem samlet på kaia i Svolvær. (Foto: NAC)

Nyansettelser i Norwegian Adventure Company

Magnus Gundrosen og Nina Kristine Madsen-Geelmuyden styrker teamet i Norwegian Adventure Company (NAC) i 2022. Dessuten er Mona Marie Sævareid Kjæmperud og Amund Rangøy er ansatt salg.

Magnus Gondrosen. (Foto: NAC)

Magnus Christoffer Gundrosen er ansatt som salgssjef («sales manager») med ansvar for nasjonal og internasjonal distribusjon og salg.

Gundrosen har bakgrunn fra mange år i treningsbransjen. Primært fra salg og ledelse, men også som foreleser.

Han har de siste fem årene hatt ansvar for 50 ansatte og den daglige driften i et av Norges største frittstående treningssentre, Avancia Sport Center på Skedsmokorset.

Tilbake i selskapet

Nina Kristine Madsen-Geelmuyden er tilbake fra finans- og skipsmeglerhuset Astrup Fearnley som medeier og direktør for kommunikasjon og bærekraft i NAC.

Nina Kristine Madsen-Geelmuyden, medeier og direktør for kommunikasjon og bærekraft i NAC. (Foto: NAC)

Madsen-Geelmuyden kommer tilbake til NAC med bred erfaring fra både offentlig og privat sektor, der hun tidligere har arbeidet i både olje- og energidepartementet, Astrup Fearnley, Bulk Infrastructure. Hun var også daglig leder i NAC fra 2017 til 2020.

– Gledelig utvikling for selskapet

– Dette er en svært gledelig utvikling i selskapet. Både Gundrosen og Madsen-Geelmuyden tilfører NAC verdifull kompetanse og kraft som kommer til å bli avgjørende i tiden fremover. De blir sentrale for å posisjonere organisasjonen i markedet, etablere og utvikle selskapets distribusjon og salgsstrategi så vel som bærekraft, kommunikasjon og merkevare. Jeg er utrolig glad for å ha dem om bord, sier daglig leder i NAC, Jim Eide fra sitt kontor i Svolvær.

I tillegg har NAC også ansatt Mona Marie Sævareid Kjæmperud og Amund Rangøy på deltid salg. De kommer begge fra Høgskolen i Kristiania hvor de studerer reiselivsledelse og opplevelsesutvikling.

Norsk reiseliv skal reise seg

Gjennom hele koronaperioden har selskapet brukt tiden todelt; På den ene siden har det handlet om å overleve, på den andre siden har det vært søkelys på å bygge sten på sten, og satse på de elementene man mener vil være avgjørende for å kunne være en langsiktig reislivsaktør; bærekraft, salg og distribusjon, utvikling av kunnskap blant ansatte har vært ansett som viktig.

– Vi begynner så smått å se konturene av strukturert jobbing over tid og vi har akkurat utlyst en prosjektlederstilling med arbeidssted Svolvær. Grunnlaget for videreutvikling av både selskapet og næringen legges nå, sier Eide.

Norwegian Adventure Company (NAC)

NAC er et opplevelse- og explorer-cruiseselskap, spesialist på skreddersydde opplevelser i Nord-Norge, fra Helgeland i sør til Svalbard i nord.

Selkapets kunder er bedrifter, private grupper, og individuelle eventyrere (FIT).

NAC har sitt hovedkontor på kaikanten i Svolvær i Lofoten og salgskontor i Oslo.

Selskapet utvikler helhetlige opplevelser som kombinerer; spektakulær natur, unike destinasjoner, skreddersydde sesongaktiviteter, lokal kultur og kulinariske opplevelser.

Målet er å skape unike og bærekraftige opplevelser, som blir dager gjestene husker resten av livet.

Selskapet er kjent for skreddersøm av bedriftsopplevelser, samt for å ha utviklet toppturseilasen Arctic Haute Route, som strekker seg mellom Lofoten og Tromsø.

I tillegg har NAC gjennom de siste fire årene arbeidet for å løfte lokale råvarer frem gjennom matopplevelsen Arctic Adventure Cuisine, som er utviklet i samarbeid med tidligere sølvvinner i Bocuse d’Or og nåværende landslagsmanager Gunnar Hvarnes.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS