Privatmegleren Lanson3 Foto Haakon Hoseth

Privatmegleren satser på Lanson Champagne

Privatmegleren skal vinne kunder over tid – med bobler. – Å lykkes handler, ikke nødvendigvis bare om å ha mange kunder, men tilbakevendende ambassadører, sier Christian Falkenberg, partner og megler hos Privatmegleren.

Publisert

 (Foto: Haakon Hoseth)

Det startet hos Norges tredje største boligmegler Privatmeglerens to kontorer på Oslo Vest for to måneder siden. Privatmegleren Park og Privatmegleren Prestige ønsket å gjøre ekstra stas på kundene sine:

Christian Falkenberg, partner og megler hos Privatmegleren.  (Foto: Haakon Hoseth)

– Når folk har brukt så å si alt de eier på hus eller leilighet, er det en stor begivenhet. Men vi oppdaget at mange mennesker ikke husker den første boligmegleren sin. Det ønsket vi å gjøre noe med, forteller Christian Falkenberg, partner og megler hos Privatmegleren. Og dette lyktes Falkenberg med raskt.

Pilotprosjektet med 100 gavekurver startet i oktober og vil løpe frem til medio januar 2015. Allerede kan Privatmegleren fortelle om stor suksess. Selv om de snart er tomme for kurver, ser alt ut til at det må pakkes nye.

En æra begynner og avsluttes

Boligkjøp og -salg er starten og slutten på en æra for de fleste, som ved barnefødsler eller starten på et samboerskap. Falkenberg ønsker at Privatmegleren er med hele veien. På den måten er det enklere å megle – når man forstår alles behov.

– Det er mye følelser i sving når sånt skjer. Både hos dem som selger og dem som kjøper. Å gi begge parter det lille ekstra en slik situasjon, setter et ekstra preg på det, mener Falkenberg.

Sammen med Det Gode Selskab

Jens Sjøberg hos Det Gode Selskab med gavekurven. (Foto: Haakon Hoseth)

Falkenberg samarbeidet med kommunikasjonsbyrået Det Gode Selskab om å finne noe som kunne gjøre ekstra stas på boligkjøperne – og selgerne. En gavekurv med råvarer ble løsningen. Denne ble toppet med champagnen Lanson.

Men dette kan vel også anses som smøring?

– Snarere tvert i mot, sier Falkenberg. – Kurven mottas etter at kontrakten er underskrevet. Som sagt handler det om å gi det bittelille ekstra. Vi ønsker ikke at kunder skal komme inn og ut døra til oss. Vi vil at kundene skal huske oss og bli, sier han.

Gode tilbakemeldinger

(Foto: Haakon Hoseth)

Tilbakemeldingene har vært gode fra kundene.

– Kundene forteller at varene er blitt satt pris på, og selve kurven har endt som fruktkurv på kjøkken- eller stuebord. Slike tilbakemeldinger er veldig hyggelige å få, og de tar vi med oss videre, sier Falkenberg, som hevder at rask kundeøkning ikke er i hans første interesse. Det er å ha et langt kundeforhold der alle er fornøyde.

Nyttig luksus

Christian Bøe, brand manager i Stenberg og Blom, hevder at Privatmegleren traff riktig valg av bobler når de skulle treffe kunden:

– Lanson beskrives gjerne som connoisseurens valg, og passer jo således godt for Privatmegleren. Champagne Lanson er et stort navn i vinverden. I England er de nummer to i salgsvolum og Lanson selger mye også i Norge, med hele tre champagner i basisutvalget til Vinmonopolet, sier Bøe.

Men boblene er ikke i alene i gavekurven. Spekemat fra Tind, Siciliansk olivenolje Frantoi Berretta, havsalt, gourmetsyltetøy fra Stonewall Kitchen, samt en rekke andre finessevarer venter Privatmegleren sine kunder.

Pressemelding

Powered by Labrador CMS