Fire nye med historisk kvalitet

Festningen Hotel & Resort Kongsvinger, Grand Hotel Egersund, Fredriksten Hotell i Halden og Grand Café er nye medlemmer i De Historiske Hotel & Spisesteder.

Publisert

De Historiske Hotel & Spisesteder har de siste 10 årene utviklet en unik kvalitetsstandard for ”Historisk Kvalitet”. De Historiske er et kvalitetsmerke – et løfte om en helt bestemt opplevelseskvalitet for alle gjester som besøker medlemmene, skriver medlemsorganisasjonen i en pressemelding.

Responsen fra kvalitetssøkende målgrupper, både fra et sterkt gjenkjøpende hjemmemarked – men også fra et økende internasjonalt turistmarked med betalingsvilje viser at gruppens fokus på kvalitet gir resultater.

De Historiske fikk 38 henvendelser om medlemskap i 2016. Dette viser at gruppen er ledende innenfor sitt segment i Norge. Det kreves testing ihht. kvalitetsstandard for Historisk Kvalitet og sterke referanser fra markedet for å bli tatt opp som medlem, og disse fire har nå kommet gjennom nåløyet:

Grand Hotel Egersund.
Grand Hotel Egersund.

Grand Hotel i Egersund

Bildetekst
Bildetekst

Fredriksten Hotell i Halden

Festningen Hotel & Resort Kongsvinger

Grand Cafe i Oslo

De Historiskes hoteller og spisesteder tilfredsstiller i sum organisasjonens 617 kriteriene for ”Historisk Kvalitet”, med fokus på grunnpilarene ”historisk” og ”vertskapsrollen”:

”Historisk” er det miljøet som eksteriør- og/eller interiørmessig representerer epoker i vår kulturhistorie.

”Vertskapsrollen” skal være gjennomgående hos alt personale og bør medvirke til at gjestens etterlatte inntrykk etter oppholdet blir at dette var et godt sted å være.

De Historiske opplevde i 2016 en formidabel salgsvekst med en økning på 19 % i markedet for ferie/fritid og alle signaler tilsier en videre vekst i dette markedet i 2017.

(pressemelding)

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Powered by Labrador CMS