Jens Andersskog Britannia Foto Stian Thorgaard

Ny administrerende direktør ved Britannia Hotel

Jens Suul Andersskog er ny administrerende direktør ved Britannia Hotel i Trondheim. – I tillegg til å styrke Britannias posisjon som Trondheims ærverdige hotell, ønsker jeg å bidra til at Trondheim settes enda tydeligere kartet som konferanseby. Det aller viktigste er å få gjestene til byen. Først da kan vi profilere de forskjellige hotellkonsepter byen kan tilby.

Publisert

Jens Suul Andersskog er ny administrerende direktør ved Britannia Hotel. (Foto: Stian Thorgaard)

Andersskog er godt kjent i Britannias korridorer. Han kommer fra stillingen som daglig leder og har fra før 13 års fartstid som økonomisjef på Britannia. Han har bred næringslivserfaring fra blant annet Narvesen og anleggsbransjen.

– Som direktør for et av de store hotellene i byen føler jeg et spesielt ansvar for at vi får til et godt samarbeid om å posisjonere Trondheim som et naturlig førstevalg for kurs og konferanse. Det er viktig nå at vi ikke sitter på hver vår tue – da skaper vi ingen ting – men bidrar til at Trondheim framstår som Norges mest attraktive konferanseby.

Celebriteter

Britannia har hatt prinser, prinsesser, dronninger, konger, keisere og en rekke andre celebriteter på gjestelisten. Fra Roald Amundsen til Jay-Z og Beyonce.

Suul Andersskog erkjenner at Britannia har en spesiell posisjon i byens hotellflora.

Britannia Hotel i Trondheim. (Foto: Morten Holt)

– Noe av det jeg gleder meg mest til, er å videreutvikle dette fantastisk flotte hotellet, og få vist det fram i all sin prakt. Britannia Hotel utgjør med sine restauranter, barer og salonger det største restauranthuset nord for Dovre, som byens befolkning og tilreisende setter pris på.

Britannia er et hotell som er kjent for å være både ærverdig og historisk samtidig som det er et topp moderne hotell. Andersskog vil berømme eiere og styret for at de stadig ønsker å videreutvikle Britannia Hotel.

– Vi har kanskje Trondheims flotteste fasade og fasiliteter, men for at både verdensstjerner, forretningsreisende og vanlige folk skal foretrekke å bo hos oss, må også medarbeiderne fungere. Det er et spennende og godt arbeidsmiljø i dette huset. Medarbeiderne bidrar til en glede og entusiasme som er smittende på både ansatte og gjester. Jeg ser virkelig fram til å bygge videre på dette, sier Andersskog. Han er også opptatt av at Britannia skal øke sin lønnsomhet gjennom god drift og fokus på de foretatte langsiktige investeringer i hotellet.

Fakta om Britannia Hotel

* Etablert i 1897 og Palmehaven Restaurant i sin mauriske stil var ferdig i 1918.

* Består i tillegg til hotellet, med sine 247 værelser, av restaurant 1897, Jonathan Mat & Vinkjeller, Hjørnet Bar & Brasserie, Palmehaven Restaurant, Lobbybaren og Pianobaren. Hotellet har også en moderne kurs- og konferanseavdeling og åpnet i sommer en 840 m2 stor SPA og velværeavdeling.

* Har hatt navn som Jay-Z, Beyonce, Deep Purple, det japanske keiserparet, Henrik Ibsen og Roald Amundsen på gjestelisten.

* Kjent for sin ærverdige og historiske stil.

* 230 ansatte.

* Omsetning på 136 mill (2008) netto.

Pressemelding

Powered by Labrador CMS