RezidorGartmannHafslundStolen

Rezidor hedret sine egne

Gjennom å hedre hoteller og mennesker som utmerker seg innen service, serviceforbedringer og frokost, setter Rezidor Service Awards fokus på viktige områder i hotelldrift. Det var mange hoteller og ansatte som ble nominert i 2011, og mange avdelinger og hoteller har gjort gode forbedringer, men det er likevel noen som peker seg spesielt ut, heter det i en pressemelding

Publisert

Årets serviceforbedring ble tildelt Radisson Blu Caledonien Hotel i Kristiansand. Marianne Hafslund og Kristin Stølen ble overrakt de synlige bevisene av Christian Gartmann.

Årets serviceforbedring

Radisson Blu Caledonien Hotel

Flere hoteller kunne stikke av med seieren, men det hotellet som har gjort aller størst forbedringer stakk seg likevel tydelig ut. Hotellet tar gjestfrihet ytterst alvorlig, noe som har vært nødvendig i et marked hvor man ikke får noen ting gratis. Selv om prisen er et resultat av teamarbeid blir likevel Mariann Hafslund ved Radisson Blu Caledonien Hotel i Kristiansand trukket frem i arbeidet rundt serviceforbedringen som har funnet sted ved det tradisjonsrike hotellet. Også her ble teamet overrakt en plakett. I tillegg fikk de også et økonomisk bidrag til et sosialt arrangement der de ansatte kan feires.

Årets beste frokost

Radisson Blu Scandinavia Hotel

Radisson Blu Scandinavia Hotel i Oslo ble kåret til å ha beste frokost i det norske Rezidor-systemet. Fra venstre Christian Gartmann, Rezidor Area Vice President Nordics, videre Jason Daniels og Torbjørn Marthinussen som er henholdsvis Food & Beverage Supervisor og Food & Beverage Manager ved hotellet.

Basert på gjesters tilbakemeldinger på hotellenes frokost har man gjennom rapporter fra Medallia kunnet kåre den beste frokosten.Vinnerhotellet oppnådde en score på 8,2, og dermed beveget seg fra en score på 7,8 på ett år. Tre hoteller knivet som seieren helt inn, men til slutt var det Radisson Blu Scandinavia Hotel som stakk av med seieren.

Årets ansatt

Ramon Tan, Radisson Blu Scandinavia Hotel

Årets ansatt i Rezidor ble concierge Ramon Tan ved Radisson Blu Scandinavia Hotel i Oslo. Han overrekkes diplomet av Christian Gartmann, Rezidor Area Vice President Nordics.

Juryen hadde fått inn mange gode kandidater og besluttet at i tillegg til å kåre en vinner ville de også premiere to andre i kategorien. Vinner og årets ansatt er Ramon Tan ved Radisson Blu Scandinavia Hotel i Oslo. Ramon elsker jobben sin, og gjestene elsker ham. Tilbakemeldinger er at han viser omtanke og er en fantastisk ambassadør for resepsjonsyrket. Ramon lever og ånder for å levere service, og er årets Mr. Yes I Can! To andre ble også hedret: Tove Helgås fra Radisson Blu Hotel Ålesund. Hun blir omtalt som en person som tar ansvar utover det forventede og tar gjerne eget initiativ for å sikre at gjester skal bli fornøyde. I høst utmerket hun seg i forbindelse med Brain Food hvor hun vant en av konkurransene. Helgås vinner opphold for to personer ved Missoni Hotel i Edinburgh. Jørgen Sollund ved Radisson Blu Tromsø Hotel. Han er både kokk og resepsjonist og betegnes som fleksibel, varm og smilende. Sollund har alltid det beste for gjestene i tankene og har flere ganger selv kjørt gjester til flyplassen. Sollund vinner opphold for to personer ved Radisson Blu Resort Trysil. I tillegg ble Helene Hallre, F&B Manager ved Radisson Blu Plaza Hotel i Oslo gitt hederlig omtale. Hun beskrives som en unik rollemodell, dedikert og en serviceinnstilling utenom det vanlige.

Pressemelding

Vil du holde deg oppdatert i horecabransjen?

Bestill et abonnement på magasinet Horeca i dag

Åtte ganger i året byr vi på masse nyttig og interessant fagstoff for deg som arbeider på alle nivåer i horecabransjen. I sin 43. årgang er Horeca den beste kanalen til bransjen gjennom magasinets systematiske og grundige dekning av hovedmålgruppene:

• hoteller, kurs-/konferanse- og andre overnattingsbedrifter

• restauranter

• barer og puber

• utesteder

• kafeer

• contract catering

• kantiner

• institusjoner

Bestill abonnement på magasinet Horeca her

Hold deg også oppdatert med vårt gratis nyhetsbrev, som blir sendt ut 1-2 ganger hver eneste uke.

Meld deg på gratis nyhetsbrev her

"
Powered by Labrador CMS