SalmaRaw1 Foto Øivind_Haug
SalmaRaw1 Foto Øivind_Haug

Salma Raw – nominert til pris på verdens største sjømatmesse

Som eneste norskproduserte produkt, kan Salma Raw hente hjem innovasjonsprisen «Seafood Prix d’Elite» fra Seafood Expo Global i Brüssel, som innledes i morgen, tirsdag 21. april. 

Publisert

Foto: Øivind Haug

Salma Raw er fastfood-satsingen til Salma, og ble lansert i fjor.

Så sent som onsdag i forrige uke ble Salma Raw hedret for med den ettertraktede designutmerkelsen Merket for god design på Norsk design- og arkitektursenter (DOGA). Allerede denne uka kan det bli en ny pris.

Les også: Merkedryss over innovativ mat- og drikkebransje (publisert april 2015)

Spiseklart sashimi-kit

Salma Raw er et spiseklart sashimi-kit for folk på farten, og inneholder både spesialdesignet «spiseklype», ponzusaus og sesamfrø. De ferske sashimiskivene er av høy kvalitet, og Salma Raw har en holdbarhet på hele ni dager.

"

Administrerende direktør i Salma Brands AS, Trym E. Gundersen.

– Vi i synes det er en stor glede og anerkjennelse å være i finaleheatet, i det som ansees å være en prestisjetung pris i bransjen, sier administrerende direktør i Salmon Brands AS, Trym Eidem Gundersen.

Seafood Prix d’Elite

I morgen, tirsdag 21. april åpner den årlige sjømatmessen Seafood Expo Global i Brüssel i Belgia. Dette regnes som den viktigste møteplassen og et utstillingsvindu for de siste trender, produkter og innovasjoner fra 150 land. Prisutdelingen «Seafood Prix d’Elite» utgjør en del av messen, og har nå gitt Salma Raw finaleplass.

– Vi gleder oss til å reise ned og bli inspirert, og så blir vi sikkert litt stolte når vi ser vår egen ettåring, Salma Raw, utstilt i monter, sammen med de andre finalistene, sier Gundersen.

Her er kategoriene i Seafood Prix d’Elite:

Grand Awards

Best New Retail Product

Best New Foodservice Product

Special Awards

Health and Nutrition

Retail Packaging

Originality

Convenience

Seafood Product Line

Seafood Prix d’Elite

Den globale Seafood Prix d' Elite-konkurransen ble arrangert for første gang i 2001. Den har siden utviklet seg til å bli en av de viktigste stedene å være, for nylansering av produkter i sjømatnæringen.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

"
Powered by Labrador CMS