Illustrasjonsfoto:

Thon Hotels i partnerskap med Adyen

Gjennom et nytt samarbeid blir Adyen eksklusiv leverandør av betalingsløsninger for Thon Hotels' rundt 90 hoteller og tilknyttede virksomheter.

Adyen (AMS: ADYEN), den globale fintech-plattformen for mange av verdens ledende selskaper, kunngjør i dag at selskapet har inngått et partnerskap med Thon Gruppen.

Gjennom samarbeidet blir Adyen eksklusiv leverandør av betalingsløsninger for Thon Hotels' rundt 90 hoteller og tilknyttede virksomheter, både i digitale og fysiske kanaler i konsernets samtlige markeder.

Implementeringen av Adyens plattform vil være ferdigstilt sommeren 2025.

Thon Hotels er en av Norges største hotellkjeder, og er en del av Thon Gruppen. Hotellkjeden består av mer enn 90 hoteller i Norge, Sverige, Danmark, Brussel og Rotterdam.

Verdiskapende konsolidering for ansatte og gjester

Administrerende direktør for Adyen for Norden og Baltikum, Tobias Lindh.
Administrerende direktør for Adyen for Norden og Baltikum, Tobias Lindh.

Som en del av partnerskapet, vil Thon Hotels konsolidere alle sine betalingsstrømmer – fra hotell og restaurant til netthandel og onlinebooking, gjennom Adyens plattform.

Den samlede infrastrukturen gjør det mulig for hotellkjeden å effektivisere betalingshåndteringen, redusere manuelle prosesser og samtidig øke kundetilfredsheten gjennom en mer sømløs betalingsopplevelse.

– Hotellbransjen er midt i en spennende digitaliseringsreise, og betalinger spiller en sentral rolle i denne utviklingen. Nettopp derfor er vi stolte over å få tilliten til å hjelpe Thon Hotels med å skape moderne og friksjonsfrie gjesteopplevelser, sier administrerende direktør for Adyen for Norden og Baltikum, Tobias Lindh.

– Ønsker vi å gi ansatte best mulig verktøy

Konserndirektør for Thon Hotels, Morten Thorvaldsen, er valgt til visepresident i den europeiske paraplyorganisasjonen for hotell, restaurant og uteliv (Hotrec).
Konserndirektør for Thon Hotels, Morten Thorvaldsen.

Thon Gruppen får også tilgang til Adyens avanserte innsikts- og rapporteringsverktøy, som gir en dypere forståelse av gjestenes atferd på tvers av kanaler og markeder. Dette åpner for nye muligheter i utviklingen av lojalitetsprogrammer og datadrevne beslutninger knyttet til hele gjestereisen. I tillegg vil Thon Gruppen nå kunne tilby et bredt spekter av lokale betalingsmetoder på nett, noe som øker konverteringsraten og reduserer transaksjonskostnadene.

– I vår virksomhet står gjesten alltid i sentrum. Samtidig ønsker vi å gi våre ansatte best mulig verktøy og forutsetninger for å levere gjesteopplevelser i verdensklasse. Derfor har det vært avgjørende for oss å velge en betalingspartner som kan konsolidere våre betalingsstrømmer og styrke innsikten i våre gjesters atferd på tvers av kanaler og markeder. Med Adyen får vi en helhetlig løsning som gjør det mulig å ta neste steg i vår digitale utvikling, sier konserndirektør for Thon Hotels, Morten Thorvaldsen.

 

Adyen

Adyen (AMS: ADYEN) er den finansielle teknologiplattformen som brukes av mange av verdens ledende bedrifter.

Ved å tilby end-to-end-betalinger, datadrevne innsikter og finansielle produkter i én og samme globale løsning, hjelper Adyen bedrifter med å nå sine mål raskere.

Adyen har kontorer i flere land og samarbeider med bedrifter som Strawberry, Elkjøp, H&M, eBay og Microsoft. Samarbeidet med Thon Hotels understreker Adyens kontinuerlige vekst med eksisterende og nye kunder gjennom årene.

Les mer på Adyen.com.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS