Illustrasjonsfoto: Nordic Choice Hotels

Best på kundetilfredshet

Volvo, Vinmonopolet og Toyota scorer aller høyest. I horecabransjen er det Hurtigruten som gjør det aller best, med en 18. plass. Blant hotellselskapene er det Nordic Choice Hotels som scorer best på kundetilfredshet og lojalitet i Norsk Kundebarometer.

Publisert

Forskningsprosjektet Norsk Kundebarometer ved Handelshøyskolen BI har i over 20 år målt kundetilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere.

Hurtigruten på 18. plass (Foto: Hurtigruten)

Hurtigruten best i horecabransjen

I bransjen er det Hurtigruten som er aller best - med en 18. plass. Color Line er inne på en 25. plass.

For sjette år på rad er Nordic Choice Hotels best blant hotellselskapene, men ingen av dem kan skryte på seg en plass blant de 30 beste. Vi finner Nordic Choice på 37. plass. Hotellkonsernet klatrer ytterligere på den totale listen over merkevarene i Norge, og på to år har Nordic Choice Hotels gått fra 87. plass til 37. plass på listen, som toppes av Volvo.

Videre er Thon Hotels nummer 55, Scandic Hotels nummer 62 og Radisson Blu Hotels (Radisson Hotel Group) nummer 87.

Ingen restaurantselskaper er med på listen over de 160 rangerte.

Se hele listen, som domineres av bilmerker, lengre ned i saken

– Et bevis på at vi lykkes, mener Silseth

Som den eneste i bransjen kan hotellkonsernet smykke seg med fire stjerner i undersøkelsen.

– Tusen takk til alle våre gjester. Vi har som mål å tilby de beste gjesteopplevelsene på våre 193 hoteller, og denne undersøkelsen er et bevis på at vi lykkes. Med tre ulike kjeder og over 20 frittstående hoteller har vi lagt vekt på å kunne tilby hele spekteret av hotellopplevelser, det tror jeg vi får igjen for, sier administrerende direktør i Nordic Choice Hotels, Torgeir Silseth.

Kvaliteten i leveransene fra bedriften

«Kundetilfredshet er det viktigste målet som gjenspeiler kvaliteten i leveransene fra bedriften sett fra kundens ståsted. Oppnådd resultat i Norsk Kundebarometer kan derfor brukes som et troverdig sannhetsvitne på kvalitet. I jungelen av annen informasjon som presenteres ovenfor kunder og ansatte ønsker Norsk Kundebarometer at man bruker kundetilfredshet som standard for opplevd kvalitet slik forskningen fastslår», skriver Norsk Kundebarometer om undersøkelsen.

De beste opplevelsene

– Ingenting er viktigere for oss i hotell- og restaurantbransjen enn fornøyde gjester. Våre medarbeidere strekker seg langt hver eneste dag for å oppfylle ønsker og drømmer som gjestene har. Denne utmerkelsen er deres. Vi scorer også best i bransjen på lojalitet, noe vi tar som et tydelig tegn på at våre medarbeidere evner å knytte bånd til gjestene på en helt unik måte. Et besøk hos oss skal alltid være mer enn bare en god seng og en god frokost. Det skal være en opplevelse, sier Silseth i en pressemelding.

Norsk Kundebarometer 2018

Under har vi listet de 30 beste, hotellselskapene, samt selskaper relatert til mat-, drikke og reiselivsbransjen. Totalt er 160 selskaper listet på Norsk Kundebarometer 2018, og nederst - ja, BUNNpris..

1) Volvo

2) Vinmonopolet

3) Toyota

4) Tesla

5) Finn.no

6) Skoda

7) S-banken

8) Flytoget

9) Handelsbanken

10) NAF

11) OneCall

12) Apotek 1

13) Komplett.no

14) BMW

15) Audi

16) Sparebank 1 (skadeforsikring)

17) Gudbrandsdal Energi

18) Hurtigruten

19 Boots

20) Volkswagen

21) Specsavers

22) Gjensidige (skadeforsikring)

23) Verisure

24) Krogsveen

25) Color Line

26) Interoptikk

27) Mercedes-Benz

28) Clas Ohlson

29) SpareBank1

30 Vitus

37) Nordic Choice Hotels

43) Meny

52) Coop Obs

55) Thon Hotels

62) Scandic Hotels

66) Extra

70) Kiwi

71) SAS

87) Radisson Blu Hotels (Radisson Hotel Group)

92) Coop Mega

99) Widerøe

100) NSB

105) Rema 1000

109) Fjord1

112) Norwegian

118) DFDS Seaways

121) Spar

126) Deli De Luca

139) MIX

142) Coop Prix

144) 7 Eleven

146) Coop Marked

155) Stena Line

157) Joker

160) Bunnpris

Se hele listen og komplett score her

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Powered by Labrador CMS